EUR: 322,05 Ft
CHF: 281,56 Ft
2018. október 18., csütörtök
Lukács

Életmód

Ezért ne hagyjuk ki a reggelit

A kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásból nem hiányozhat a reggeli! Még mindig igaz a mondás, hogy „reggelizz úgy, mint egy király”, de annyi változott, hogy nem mindegy, mit. A cukros, fehér lisztből készült pékárukat és müzliket ki kell húzni a bevásárlólistáról, helyette zabos, teljes kiőrlésű vagy csökkentett szénhidráttartalmú kenyereket és zabpelyheket válasszunk.

A délelőtti fizikai és szellemi tevékenységekhez szükséges energiaszint tartásához nem maradhat el a reggeli. Napi energiaszükségletünk közel 30 százalékát ideális a reggeliből fedezni, ha a szervezetünket nem juttatjuk megfelelő mennyiségű energiához, figyelemhiány és erőtlenség léphet fel, a reggeli feladata, hogy agyunkat üzemanyaggal lássa el. Ám nem mindegy, hogy milyennel. A fehér lisztből készült pékáruk, péksütemények hirtelen megemelik a vércukorszintet, eltelítenek, majd rövid idő múlva újra ránk tör az éhség és feszültek és ingerlékenyebbek is leszünk. Ha ezek, a vércukor-ingadozások már a nap elején jelen vannak, a nap többi részében is folytatódnak.


A fogyókúrázóknak is hiba kihagyni a reggelit, mert ha már délelőtt kiéheztetik a szervezetüket, a nap többi részében többet fognak enni. Mindemellett a reggeli beindítja az anyagcserét, ami segíti a fogyást. A diétázók éhségét például az egzotikus helyről származó növény, az ördögnyelv is csökkenti, megduzzad a hasban, térfogata akár százszorosára is nő, ezáltal eltelít és segít a méregtelenítésben is. Az ördögnyelv, zabpehely és quinoa keveréke tökéletes választás lehet reggelire. A folyamatos tápanyagbevitel megakadályozza a súlygyarapodást is. Ha a többszöri étkezés mellé beiktatjuk a reggelit is, az anyagcsere megfelelően fog működni, és a test nem fog raktározni! A szakértők napi ötszöri étkezést javasolnak, ezért iktassuk be a tízórait és az uzsonnát. Mindkét alkalomra együnk kevés, de vitaminban gazdag ételt. Egy gyors turmix vagy ördögnyelvet tartalmazó shake elveszi az étvágyat és eltelíti a szervezetet.

Mit reggelizzünk?
Hagyjunk fel a rossz szokásokkal! Ma már könnyen hozzáférhetünk gyorsan elkészíthető reggelikhez. A legtöbben ott követik el a hibát, hogy nem otthon reggeliznek, hanem útközben gyorsan bekapnak valamit. Többnyire cukros, fehér lisztes pékárukat, amelyeket a sarkon vagy a metróaluljáróban, rohanás közben megvásárolnak. Szervezetünk meghálálja, ha húsz percet rászánunk a reggelünkből akár otthon vagy a munkahelyen, és teljes értékű reggelivel nyitjuk a napot. Az ideális reggeli egészséges, összetett szénhidrátokat, sovány fehérjét tartalmaz. Ilyenek a teljes kiőrlésű lisztből készült pékáruk, zabos ételek vagy reggelizőpelyhek, fehérjékből inkább a sovány sajtokat, a túrót és a növényi tejeket válasszuk.

Kapcsolódó Cikkek