2018. január 14., vasárnap
Bódog

Életmód

Légből kapott filmötlet: Kilépőkártya – Videó!

Egy elsőfilmes rendező és egy elsőkönyves író találkozása az a Kilépőkártya című néhány perces kisfilm, amelynek Timkó Eszter a főszereplője. Az alkotó, Berencsi Dávid ugyanis Urmai Gabriella Kilépőkártya című első könyvéhez forgatott image-filmet.

– A történet nem túl bonyolult, mondhatni banális: egy írónő meséli el, hogyan élnek benne a karakterei, miközben ő járja hétköznapi útját. Az utcán egy futár a kezébe nyom egy csomagot, valaki gratulál neki, ő pedig automatikusan átveszi a dobozt, fogadja a gratulációt, de nem ezekre, hanem a fejében zajló történetekre figyel, amelyek ismerősöktől és ismeretlenektől elkapott félmondatokból, hangulatokból állnak – mesélte a szerző, Urmai Gabriella, akinek bőrébe Timkó Eszter színésznő bújt a forgatás során.


– Egyetlen instrukciót kaptam: ez a figura olyan, mint Gabi, csak az én hangomon szólal meg. Húsz éve ismerjük egymást, éppen ezért volt egyszerre könnyű és nehéz is a feladat – vallotta be a színésznő.

– Nem tartom magam rendező-operatőrnek a szó szoros értelmében. Ez egyfajta hobbi a számomra, amivel időről időre kiélem kreatív hajlamaim és kíváncsiságom. A filmezést, a vágást autodidakta módon tanultam, leszámítva azt a néhány alapszabályt, amit még főiskolás koromban Fazekas Sándor, alias Pamach tanár úr a fejembe vert az Erotika a filmművészetben szemináriumon – nevetett az újdonsült rendező. – De viccet félretéve: mindig érdekelt a mozgó- és állóképes világ, igyekszem a lehető legtöbb alkalommal valamilyen kamerát ragadni. A drónos felvételek készítése egyébként egy másik nagy szerelmemnek köszönhető. Imádok repülni, így kézenfekvő volt, hogy megszerzem a drónpilóta igazolványt, hogy korlátok nélkül szeljem az eget – a földről, saját szemszögemből. Ennek a felkérésnek kifejezetten örültem, hiszen egy újabb stílusban, a kisfilmek területén tehettem próbára magam. A 2,5 perces film felvételeiről annyit kell tudni, hogy egy DJI Phantom 4 drón és egy okostelefon segítségével készültek. A vágóképek elkészítésében szabad kezet kaptam, hiszen már a kezdetektől fogva azt éreztem, hogy egyforma világba csöppentünk az íróval. Igaz: a felvétel nem volt túl egyszerű, az időjárás és a fényviszonyok miatt is korlátozottak voltak a lehetőségek, de Eszter profizmusának köszönhetően a legjobbat hoztuk ki a lehetőségeinkből.


Kapcsolódó Cikkek