EUR: 322,42 Ft
CHF: 284,45 Ft
2018. december 19., szerda
Viola

Életmód

Fájdalmas a másnap? Segítünk túlélni a szilveszter utáni macskajajt!

Szilveszter napján kevés olyan ember él a világon, amelyik ne nézne legalább egyetlen pohárka aljára az óévbúcsúztató és az újévköszöntő apropójából. Nos, akik mértékkel fogyasztottak alkoholt az év utolsó napján, azoknak nem igazán lesz szükségük a következő praktikákra, ám azoknak, akik szilveszterkor hajlamosak voltak a víz helyett is alkoholt inni, mintha csak az egész évi fogyasztást kéne bepótolni, azoknak jól jöhetnek a következő tanácsok.

Félreértés ne essék, nem ítélkezni akarunk, hiszen mikor igyon és szórakozzon az ember, ha nem egy születésnap, egy esküvő, vagy akár szilveszter alkalmával. Ha egy picit megszaladt az üveg, íme, itt van néhány praktika, amivel “hamar” leküzdhető a kínlasztó másnapos fejfását és a többi, ezzel járó tüntet.


Folyadék-utánpótlás

Köztudott, hogy az alkohol dehidratáló hatású, ezért már célszerű az iszogatás közben is sok ásványvizet, vagy üdítőt fogyasztani, mivel ez jelentősen csökkenti a berúgás, illetve a másnapi rosszullét valószínűségét. Ha mégis másnaposan ébredünk, akkor is jó módszer lehet a sok (szénsavmentes) ásványvíz fogyasztása.


Fájdalomcsillapítás

Egy aspirin és a c-vitamin csodákra képes! Érdemes már lefekvés előtt meginni egy pezsgőtablettát, ám ébredés után is nagyon sokat segíthet a közérzetünkön. Figyelem! Csak nem szteroid gyulladáscsökkentők (NSAID) közül szabad választani. Talán a naproxentartalmú fájdalomcsillapítók a leghatékonyabbak és legveszélytelenebbek a másnaposság ellen, de egy jó ibuprofen is jó választás lehet.

Pihenés, pihenés és pihenés

A másnaposság elleni kiváló gyógymód, ha kialusszuk a másnapos rosszullétet. Egy besötétített szobában való hosszabb alvás után, ha nem is száz százalékosan, de aránylag jó közérzettel ébredhetünk.

Kutyaharapást szőrével

Még véletlenül se próbáljunk ki azt a gyógymódot, miszerint a másnaposság egyik legkitűnőbb gyógyszere, ha az ivászat utáni napon legurítunk még egy pohárkával. Ez hatalmas tévhit! Nem elég, hogy nagyon veszélyes, de az éppen gyógyuló szervezetünknek így adunk még egy hatalmas pofont. Zárójelbe jegyeznénk meg, hogy a kávé és a bőséges reggeli is sokkot okoz testünknek, közérzetünknek, szóval kerüljük ezeket.

Mozgás és nyújtás

A testmozgás során endorfin (boldogsághormon) szabadul fel, ami jobb kedvre derít, és így segíthet megbirkózni a másnaposság nyomasztó tüneteivel.

Ne szaunázz!

Ha mégis elmegy izzadni, a dehidratáció miatt ne lepődjön meg, ha elájul. Ez nem vicc, másnap kerülje a szaunát!

Zacher Gábor szerint érdemes próbálkozni egy kis darab jég szopogatásával, B6 vitaminnal, esetleg olyan recept nélkül kapható gyógyszerek használatával, melyek csökkentik a gyomorsav termelését. Azt azonban jó tudni, hogy a legtöbb praktika csak enyhíti a tüneteket, igazi gyógyulást csak a folyadék, a pihenés és a harmadnap hozhat.

Kapcsolódó Cikkek