EUR: 311,05 Ft
CHF: 269,85 Ft
2018. február 19., hétfő
Zsuzsanna

Tech

Mesterséges intelligenciát vezet be az ügyfélkiszolgálásban a KLM

A légitársaságok között elsőként a KLM mesterséges intelligenciával válaszolja meg az ügyfelek kérdéseit a Twitteren, a Messengeren és a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatásban.

A légitársaság pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a DigitalGenius céggel közösen hoztak létre automatizált válaszokat, amelyek általános, visszatérő ügyfélszolgálati kérdésekre képesek válaszolni emberi beavatkozás nélkül. Ennek köszönhetően az ügyfélszolgálati munkatársaknak több idejük jut a bonyolultabb ügyek kivizsgálására, és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra.


Jelenleg egy 250 fős ügyfélszolgálati csapat átlagban heti 30 000 beszélgetést folytat le. Jellemzően öt-hat kérdés merül fel a beszélgetés alatt, amelyeknek egy része a tapasztalatok alapján mesterséges intelligenciával is megválaszolható. Ezért vezették be a DigitalGenius-szal közösen a mesterséges intelligencia alapú szolgáltatást, amely a megkeresések felét tudja lefedni.

A rendszer tanul az ügyfélszolgálati munkatárs reakcióiból. A tesztidőszak alatt még egy ember döntötte el, hogy megfelelő-e a válasz, most viszont már önmaga is képes ezt eldönteni, ahogy azt is, hogy meg tudja-e válaszolni a feltett kérdést.

A Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM) 2009 óta több mint 25 millió rajongót és követőt szerzett a közösségi médiában. A vállalatot hetente több mint 130 000-en említik a különböző oldalakon, ebből 30 000 kérdés vagy észrevétel. Az ügyfélszolgálattól az utasok 9 nyelven (holland, angol, német, spanyol, portugál, francia, japán, kínai és koreai) kérdezhetnek.

Kapcsolódó Cikkek

  • Emelkedik a kriptodevizák árfolyama

    Emelkedik a kriptodevizák árfolyama

    Emelkedett a kriptodevizák árfolyama hétfőn, négy hete először a hét végén újra 11 ezer dollár fölé került a világ legismertebb digitális devizájának, a bitcoinnak a jegyzése.

  • Az űrkorszakot idézi a 3D-s nyomtatott családi ház

    Az űrkorszakot idézi a 3D-s nyomtatott családi ház

    A WATG tervezőcsapata mutatta be annak a 3D-nyomtatott háznak a látványtervét, amely több, mint valószínű, hogy az egész építőipart alapjaiban fogja megbolygatni. Ezzel az új technológiával egyébként már olyan tárgyakat is készíthetünk, mint műprotézis, különféle szerszámok, alkatrészek, de volt rá példa, hogy egy működő pisztolyt is „legyártottak” 3D nyomtatóval.