EUR: 318,29 Ft
CHF: 271,06 Ft
2018. május 21., hétfő
Konstantin

Tech

Mesterséges intelligenciát vezet be az ügyfélkiszolgálásban a KLM

A légitársaságok között elsőként a KLM mesterséges intelligenciával válaszolja meg az ügyfelek kérdéseit a Twitteren, a Messengeren és a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatásban.

A légitársaság pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a DigitalGenius céggel közösen hoztak létre automatizált válaszokat, amelyek általános, visszatérő ügyfélszolgálati kérdésekre képesek válaszolni emberi beavatkozás nélkül. Ennek köszönhetően az ügyfélszolgálati munkatársaknak több idejük jut a bonyolultabb ügyek kivizsgálására, és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra.


Jelenleg egy 250 fős ügyfélszolgálati csapat átlagban heti 30 000 beszélgetést folytat le. Jellemzően öt-hat kérdés merül fel a beszélgetés alatt, amelyeknek egy része a tapasztalatok alapján mesterséges intelligenciával is megválaszolható. Ezért vezették be a DigitalGenius-szal közösen a mesterséges intelligencia alapú szolgáltatást, amely a megkeresések felét tudja lefedni.

A rendszer tanul az ügyfélszolgálati munkatárs reakcióiból. A tesztidőszak alatt még egy ember döntötte el, hogy megfelelő-e a válasz, most viszont már önmaga is képes ezt eldönteni, ahogy azt is, hogy meg tudja-e válaszolni a feltett kérdést.

A Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM) 2009 óta több mint 25 millió rajongót és követőt szerzett a közösségi médiában. A vállalatot hetente több mint 130 000-en említik a különböző oldalakon, ebből 30 000 kérdés vagy észrevétel. Az ügyfélszolgálattól az utasok 9 nyelven (holland, angol, német, spanyol, portugál, francia, japán, kínai és koreai) kérdezhetnek.

Kapcsolódó Cikkek

  • Milliárdokra büntetné a brit kormány a Facebookot is

    Milliárdokra büntetné a brit kormány a Facebookot is

    Több milliárd fontig terjedő pénzbüntetésekkel sújtaná a brit kormány azokat a globális közösségi médiaportálokat, amelyek nem akadályozzák meg illegális – például zaklató, fenyegető, vagy terrorcselekményre buzdító – tartalmak megjelenítését felületeiken.

  • Mark Zuckerberg találkozni fog az Európai Parlament vezetőivel

    Mark Zuckerberg találkozni fog az Európai Parlament vezetőivel

    Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója elfogadta a meghívást és hamarosan találkozni fog az Európai Parlament (EP) több vezetőjével, hogy magyarázatot adjon a cég körül nemrégiben kirobbant botrányra – jelentette be szerdán Antonio Tajani, az uniós képviselőtestület elnöke.