EUR: 322,67 Ft
CHF: 282,19 Ft
2018. október 22., hétfő
Előd

Egyéb Sopron

Ármány és szerelem Sárdy-módra

Komoly szakmai feladatot kapott Sárdy Barbara, ugyanis a soproni énekes-dalszerző a szövegkönyvírója az Ármány & szerelem rockzenés játéknak, olyan szerzők mellett, mint Papp Gyula vagy Demjén Ferenc.

Sárdy Barbara a színházon túl a könnyűzenei életben is megtalálható
Fotó: Kránitz András

A próbák gőzerővel zajlanak, a premiert február 24-én tartják a Soproni Petőfi Színházban Pataki András rendezésében. Sárdy Barbara arról is mesélt lapunknak, hogy a mű dalaiból egy nagylemez jelenik meg.


– Mit takar az, hogy szövegkönyvíró?
– Ott kezdeném, hogy Papp Gyula és Demjén Ferenc ezt a darabot már régebben megzenésítették a békéscsabai színház felkérésére, de a szövegkönyvben akkor nem történt módosítás. Adott volt egy szép, veretes szöveg Vass István fordításában 1950-ből, és megszólaltak a dalok funky, rock, blues, rap stílusban. Úgy éreztem, kicsit kilóg a lóláb, hiszen ez a zenei világ valahogy elütött a darabtól. Engem pedig mindig foglalkoztatott és érdekes szakmai kihívásnak tartottam, hogy de jó lenne egyszer átírni, valamiféleképpen a dalok hangulatához illeszteni a szövegkönyvet. Nekifogtam hát és a huszonegy betétdal köré írtam egy kerettörténetet, ami lényegesen rövidebb, mint az eredeti öt felvonásos dráma.

– Milyen elemeket tartottál meg az eredetiből?
– Azt gondolom, az egész előadás formabontó és összetett színházi élmény lesz. A Schiller-féle dráma tulajdonképpen a dalszövegekben zajlik le sértetlenül. Most, ha beül majd a néző az előadásra, úgy érezheti magát, mintha egy társulat próbafolyamataiba csöppenne bele. Közben párhuzamosan zajlik a színészekkel egy történet, ami gyakorlatilag a társulatban zajló viszonyokra enged rálátást. A nézőnek azért lesz érdekes, mert egyszerre kap koncertélményt, hiszen a zenekar is a színpadon lesz, méghozzá egy klasszikus rockzenei felállás vokállal, és egyszerre kap színházi előadást, amelynek keretein belül még a kulisszák mögé is bekukkanthat. Hogy mi történik a társulattal, azt egyelőre nem szeretném elárulni. A mi történetünk vége talán egy kicsit vidámabb, mint az eredeti drámáé.
– Mekkora kihívást jelentett megírni a szövegkönyvet?
– Gimnazista koromban színi stúdiós voltam és mindig nagy élvezettel néztem végig egy-egy próbafolyamatot. Olyan izgalmas volt látni, miként áll össze az előadás a premierre. Ez az élmény megragadt bennem és ezt szerettem volna láttatni ebben a műben. A művészeknek rendkívül sok improvizációs lehetőségük van, mert a szövegkönyv erre teret enged. Sokat gondolkodtam az egész történeten. Ugyanakkor nem engedtem, hogy agyonnyomjon a felelősség, mert a szerzőtársaim neve azért egyfajta minőséget követelt meg részemről is. De kiemelném az itteni soproni kollektíva munkáját, hihetetlen lelkes és tehetséges társulatról van szó.
– A dalokból nagylemez is megjelenik?
– Amikor Pataki András igazgató azzal a nagyszerű hírrel örvendeztetett meg minket, hogy bemutatjuk ezt a művet, pályázatot adtam be a Nemzeti Kulturális Alaphoz, hogy az előadás zenei anyaga CD-n megjelenhessék a premierre. A stúdiófelvételek javában zajlanak, így reménykedünk benne, hogy a bemutatóra valóban elkészül az album.
– Mi tölti ki még az életedet?
– Sokat tanítok az énekstúdiómban. A Szent Margit-plébánia Juliáneum vegyes karának karvezetője vagyok, ami szintén szép része az életemnek. Aztán van egy kis rockzenekarom, a Papp–Sárdy NBB, ahol énekelek, zongorázom és Hammond orgonázom. Már megírtuk a hatodik lemezünk anyagát, terveink szerint idén ezt a CD-t is elkészítjük. Ezenkívül a Szent György-templom kántora vagyok. S amikor nem dolgozom, akkor leülök egyedül a zongora elé és csak úgy játszom meg énekelek.


Kapcsolódó Cikkek