2018. február 19., hétfő
Zsuzsanna

Belföld

Elios-ügy: Simicskáé volt a cég az OLAF által vizsgált időszakban

A volt népszabadságos újságírók egyik vezéralakja irányítja azt a 24.hu-t, amelyik tegnap lejárató hadjáratot indított Orbán Viktor családja ellen. A lejáratás azonban célt tévesztett: az idézett OLAF -jelentés a 2009 és 2014 közötti időszakot vizsgálja, de ekkor a cég fő tulajdonosa Simicska Lajos Közgépe volt, nem Tiborcz István – írta az Origo.

A sajtóban megjelent hírek hatására összellenzéki támadás indult tegnap az Elios ellen. A publikált cikkekkel csak egy probléma van: az állításaik hazugságok. Minden írás abból indult ki, hogy Tiborcz Istvánnak érdekeltsége volt az Eliosban. Ez igaz, a jól értesült, minden részletre kínosan ügyelő oknyomozó újságírók azt azonban már elfelejtették megemlíteni, hogy mikor – írta Origo. A portál felidézi: Tiborcz István 2009-ben alapított egy céget – 50-50 százalékos tulajdonban Erdei Bálinttal. A későbbiek során ebből a cégből jött létre az Elios. Nyolc hónap elteltével azonban Tiborcz István kiszállt a társaságból, és 2014 áprilisáig már nem ő, hanem a Simicska- érdekeltségű Közgép gyakorolta a többségi tulajdonosi jogokat. Az OLAF által vizsgált időszakban tehát Tiborcz István nem volt tulajdonosa az Eliosnak. Mindenki, aki ilyen állítást fogalmaz meg, hazudik. Ebben az ügyben az OLAF-nak és az ellenzéki sajtónak a Simicska Lajos tulajdonában álló Közgépet kellene kérdőre vonnia, nem Tiborcz Istvánt, akinek 2009-től nyolc hónapig még van, de utána, 2014 áprilisáig már semmilyen tulajdona nem volt az Eliosban. Ezt a rendkívül fontos részletet azonban a megjelenő cikkekben folyamatosan elfelejtik megemlíteni, és szándékosan, lejárató céllal hozzák összefüggésbe Tiborcz István nevét az OLAF-vizsgálatokkal.


Ráadásul a jelentés olyan ügyet boncolgat, amit egyszer már megvizsgáltak és jogerősen lezártak. Szakértők véleménye szerint ezt a jelentést nem véletlenül időzítették Brüsszelben a választási kampány időszakára. Új dolgokat nem tartalmaz, a régi, már kivizsgált vádakat ismétli meg.

Ráadásul megdőlni látszik a jelentés legtöbb állítása. Ez arról szól, hogy a megtérülés érdekében elfogadták az Elios állítását, hogy a Tungsram lámpák 100 ezer órát képesek világítani.


Az Origo megkereste a legnagyobb konkurens, az Enerin képviselőit, akik elmondták, hogy 2012-ben a lámpák már képesek voltak ekkora teljesítményére. Tiborcz István jogi képviselője elmondta, ők úgy látják, hogy ezt az ügyet egyszer már kivizsgálták. Most az OLAF megismétli az egyszer már tisztázott vádakat, és érdekes módon éppen a választási kampány kezdetén. Ügyfelei mindig mindenben szabályosan jártak el, és állnak a megismételt vizsgálat elébe.

További cikkek:

 

Kapcsolódó Cikkek