EUR: 319,38 Ft
CHF: 282,05 Ft
2019. január 18., péntek
Piroska

Belföld

Már a kisebb is tudja, amit a nagyok

Bár nagy valószínűséggel a legtöbb ember még mindig úgy gondol a Suzukira, mint a 90-es évek Ladájára, jó, ha tudják, mára már a kisebb modelljükben is megtalálható szinte minden, ami régen inkább csak a felső kategóriás kocsikban, vagy inkább csak az álmunkban létezett.

Az új Swift megörökölte a népszerű típus jellegzetes stílusát, de új elemeivel friss és naprakész külsőt öltött. Egy igazán színes egyéniséggé vált, ami az érzékekre is hat.


Mindent a sofőrért, akár ez is lehetne a szlogenje a “kisautónak”, aminek a műszerfalát is úgy tervezték meg,  hogy a vezető akár versenyzőnek is érezheti magát. A kormánykerék formája, a kényelmesen kialakított ülések és a sofőr felé “néző” középkonzol igazán sportosra sikerült.

A műszercsoport közepén elhelyezkedő, korszerű, 4,2 colos, színes információs kijelző pontos és könnyen áttekinthető adatokkal tájékoztatja a vezetőt a jármű viselkedéséről és működéséről. A kijelzőre többek között a motor teljesítménye és nyomatéka, gyorsulási erők és a pedálok használatát szemléltető ábrák is lehívhatók.


Bár alapból sem mondható nagyétkű járgánynak a Swift, a fejlesztők gondoskodtak arról, hogy ellenőrizhessük menet közben az aktuális üzemanyag-fogyasztást, amit összehasonlíthatunk a korábbi átlagfogyasztásokkal.

A szemléletes grafikon segítségével ellenőrizhetjük a gáz- és fékpedál pillanatnyi használatát.

A kényelmes vezetők pedig elég, ha az adaptív tempomattal beállítják a sebességet és az előttünk haladó járműtől tartott követési távolságot is, a Swift teszi a dolgát.

Bár a Suzukinak ez egy kisebb modellje, ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy ne férne el benne kényelmesen egy család, ha nyaralásra indul.

A kompakt karosszéria tágas belső teret rejt az utasok és csomagjaik számára, így még könnyebben űzheti kedvenc hobbijait, hiszen mindent magával vihet, amire csak szüksége van.

A praktikus és variálható csomagtartó többféle módon használható.

Megnövelt csomagtér
Az új Swift csomagtartója már alapesetben is 55 literrel nagyobb a korábbinál, a 265 literes raktérben minden csomagja elfér.

Egyszerűen bővíthető
Az osztottan dönthető hátsó támla előredöntésével úgy szállíthat hosszabb tárgyakat, hogy a hátsó ülésekről sem kell lemondania.

Határtalan kapacitás

A hátsó ülések előredöntésével a nagyobb szállítmányok sem jelentenek akadályt az egyszerűen pakolható raktér számára.

Persze a méretnek komoly előnye is van. Kompakt méretei és közvetlen kormányzása kezesen manőverezhetővé teszik a Swiftet a legszűkebb városi utcákban és parkolóhelyeken is. Kis helyen is képes megfordulni, a fordulókörének sugara ugyanis mindössze 4,8 méter.

Még a kocsiból való kiszállás utánra is gondoltak a fejlesztők, akik már ezt a típust is úgy alakították ki, hogy amikor a sofőr a távirányítóval kinyitja a zárakat, az autó fényei 10 másodpercig megvilágítják a kocsija felé vezető utat, hazaérkezve pedig kiszállás után további 10 másodpercig megvilágítják a bejárati ajtó felé tartó utat.

Az új Swiftben fejlett biztonsági technológiák – köztük a Suzukinál most először megjelenő megoldások – szolgálják a vezető és az utasok nyugalmát.

DSBS (kétérzékelős vészfékasszisztens) (GLX)
Menet közben a Swift két érzékelővel (kamerával és lézerérzékelővel) meghatározza, fennáll-e az ütközés veszélye az elöl haladó járművel vagy egy gyalogossal. Ütközésveszély esetén az autó a helyzettől függően különböző módokon reagálhat.

RBS (radaros vészfékasszisztens) (GL+)
Menet közben a Swift milliméteres hullámhosszú radarja észleli az elöl haladó járművet. Ütközésveszély esetén az autó a helyzettől függően különböző módokon reagálhat.

Távolsági fényszóró asszisztens(GLX)
40 km/h feletti haladás közben a távolsági fényszóró asszisztens más járművek észlelése esetén automatikusan lekapcsolja, majd visszakapcsolja a távolsági fényszórót.

Figyelmeztetés sávtartásra (GLX)
Miközben az autó 60 km/óránál nagyobb sebességgel halad, a rendszer meghatározza az úttest nyomvonalát, és hang- és fényjelzést ad ki, ha az autó a vezető fáradtsága miatt vagy egyéb okból imbolyog az úton. Szintén 60 km/óránál nagyobb sebességgel haladva a rendszer meghatározza az autó útvonalát, majd fényjelzéssel és a kormánykerék érezhető rezegtetésével figyelmezteti a vezetőt, ha irányjelző használata nélkül hagyta el a sávot.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek

  • Magasan vezet a Fidesz

    Magasan vezet a Fidesz

    Nem igazán veheti fel a versenyt a Fidesszel szemben egyik párt sem, ugyanis a biztos szavazók 53%-a támogatja a kormánypártot – derült ki a Századvég januári elemzéséből.

  • Korlátoznák a németek az orvosok elvándorlását

    Korlátoznák a németek az orvosok elvándorlását

    Bár évek óta az az ellenzéki narratíva, hogy a magyar orvosok az egészségügyi rendszer áldatlan állapotai miatt vállalnak külföldön munkát, Jens Spahn német egészségügy miniszter rácáfolt: Németországban legalább ekkora problémát okoz az évtizedes jelenség, olyannyira, hogy a németek uniós szabályozást szorgalmaznak.

  • Tovább fogyatkozik a Jobbik

    Tovább fogyatkozik a Jobbik

    Ismét tömegesen távoztak a Jobbikból. A választások óta darabokra hulló pártot ezúttal Veszprém megyében hagyták el heten, akiknek a szemét szintén szúrja a Jobbik kebelbarátsága a baloldallal.

  • Sorosnak kedvező döntést szavazott meg az EP

    Sorosnak kedvező döntést szavazott meg az EP

    A Fidesz szerint ismét bebizonyosodott, hogy a brüsszeli migrációs politika mögött Soros György áll. Az Európai Parlament (EP) ugyanis megszavazta, hogy  az európai emberek pénzéből több száz millió euróval több pénzt adjanak a Soros-szervezeteknek, támogatva ezzel a migrációt.