EUR: 323,02 Ft
CHF: 283,34 Ft
2018. augusztus 21., kedd
Sámuel, Hajna

Belföld

Tarlós: Megoldják a mozgássérültek közlekedését a 3-as metrón

Mozgólépcsőkre szerelhető szerkezetekkel oldja meg a főváros a mozgássérültek közlekedését a 3-as metrón.

A főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában kedd este azt mondta, hogy minden állomást akadálymentesítenek, ahol nem lesz lift, ott vizsgálják “a kabinos szerkezet” működtetését, és várhatóan ezt a megoldás alkalmazzák majd.


Két olyan kisforgalmú állomásnál, mint a Pöttyös utcai és az Ecseri úti, nem tervezik ilyen szerkezet beépítését, helyette alacsonypadlós buszokkal szállítanák tovább a mozgássérülteket – fűzte hozzá.

A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a szerkezetekben biztonságban és kényelemesen tudnak majd közlekedni a mozgáskorlátozottak. Elmondása szerint hasonló szerkezetek működnek például Berlinben, Dublinban, Londonban, Nápolyban és Párizsban.


Tarlós István közölte: az Arany János utcánál nem építhető lift, mert ahhoz több sokemeletes házat le kellene bontani.

A kabinok a liftek költségének 20-25 százalékából megvalósíthatók. Európában hét cég gyárt ilyen szerkezeteket – tette hozzá.

Tarlós István megemlítette, hogy öt állomásnál vizsgálják a szerkezet alkalmazhatóságát.

A főpolgármester rámutatott: a Kúria megállapításaira alapozva mondják azt, hogy a 3-as metró akadálymentesítéséről szóló népszavazási kezdeményezésnek nincs értelme.

Az semmit nem befolyásol, ugyanis a referendum eredményessége esetén nem következik majd, hogy minden állomáson liftet kellene építeni – magyarázta.

Tarlós István megismételte, hogy várhatóan decemberben kezdődhet el a 3-as metróvonal északi szakasza felújított alagútjának és állomásainak műszaki átadása.

A műszaki átadás után hetekben mérhető, hogy mikor lehet majd használatba venni a metrót – jegyezte meg.

Nemsokára megkezdődik a Lánchíd, valamint a 2-es villamos alagútjának felújítása. Ezt azonban megelőzi majd egy kisebb felújítás a BAH-csomópontban – mondta.

A főpolgármester szólt arról is, kiderült, hogy a váralagút szerkezetileg nincs annyira rossz állapotban “mint gondolnánk”. Fő problémának azt nevezte, hogy a belső burkolat elválik a faltól és az alagútban sok szennyeződés rakódott le.

A szellőzőgépeket meg kell vizsgálni, lehet, hogy javításra, vagy cserére lesz szükség – tette hozzá Tarlós István.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek