EUR: 316,59 Ft
CHF: 269,27 Ft
2018. május 22., kedd
Júlia, Rita

Egyéb X.kerület XVII.kerület

Tíz éven belül metró járhat Rákosmentéig

A jövő évben lehet jogerős építési engedély a 2-es metró és gödöllői HÉV összekötésére, és a remények szerint a 2020 utáni európai uniós ciklusban elkezdődhet a beruházás − jelentették be a projektben érintett fővárosi kerületek polgármesterei a múlt héten.

Riz Levente (Fidesz–KDNP) XVII. kerületi polgármester közölte, hamarosan elkészülnek a 2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötésére, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítására vonatkozó, öt ütemre osztott projekt első két ütemének engedélyezési tervei, ezek 2019 második felében rendelkezhetnek majd jogerős építési engedéllyel. Mint mondta, az a probléma, hogy az érintett kerületekben nem elegendő a közösségi közlekedés kapacitása, ezért nagyon sokan autóval járnak, ami dugókat, zaj- és környezetszennyezést is okoz − foglalta össze mondandóját az MTI.


Így nézhet ki az Örs vezér tér az átépítés után

− A fejlesztés, amely közvetlenül megközelítőleg 320 ezer ott élőt érintene, rendezné és radikálisan növelné a közösségi közlekedés kapacitását, kiváltható lenne számos buszjárat és csökkenne a légszennyezés − mutatott rá Riz Levente, hozzátéve, az utazási idő is radikálisan csökkenne, Rákoskeresztúr városközpontjából 25 perc alatt lehetne a Deák térre érni a mostani egy óra helyett. − Számomra ez nem pusztán egy közlekedésfejlesztési projekt, ez Rákosmente jövőjét jelenti. Amikor elkezdtem dolgozni rajta, a legtöbben azt mondták, csak az időmet pocsékolom, hiszen harminc éve mindig megígérték, aztán nem történt semmi. Ez a bejelentés azt bizonyítja, ez nem szélmalomharc, érdemes volt és érdemes tovább dolgozni, küzdeni érte. A 2020–2027-es EU-költségvetési ciklusban reális cél, hogy a kivitelezésre forrást szerezzünk. Azonnal indítható projekt lesz, előkészítettség terén nem lesz sok vetélytársa − tette hozzá közösségi oldalán.

A rákosmenti Fő tér is átalakulna (fotók: budapest.hu)

Az ütemeket ismertetve Riz Levente elmondta, az első − Cinkotáig tartó − ütemben valósulna meg az Örs vezér terén a 2-es metró és a HÉV összekötése. Másodikként alakítanák ki a rákoskeresztúri szárnyvonalat, a harmadik ütemben a Cinkotától Gödöllőig tartó szakasz, a negyedikben a Csömörig tartó szakasz korszerűsítése következne. Az ötödik ütemben jöhet a Hungaroring elérése. A közreadott sajtóanyag szerint az első ütem 106,5 milliárdba, a második 127, a harmadik 38,5, a negyedik 1,3, az ötödik 5,3 milliárd forintba kerülne.


Kapcsolódó Cikkek