EUR: 323,13 Ft
CHF: 286,40 Ft
2018. augusztus 17., péntek
Jácint

Belföld

Itt vannak a meghosszabbított földalatti látványtervei

A BKK megrendelésére készített Megvalósíthatósági Tanulmány célja a járműcseréhez kapcsolódó olyan komplex fejlesztési javaslat összeállításavolt, melynek eredményeképpen a millenniumi idők meghatározó közlekedési létesítménye továbbra is a főváros hatékony, korszerű, az európai normáknak megfelelő eszközeként szolgálhatja az elkövetkező évszázadot – írja a fomterv.hu

A vonal meghosszabbítása:


  • A vonal nyugati irányban történő meghosszabbítása a Vigadó térig, új végállomás kialakításával, a 2-es villamossal, és a dunai hajójáratokkal való átszálló kapcsolat biztosítására
  • A vonal észak-keleti irányban történő meghosszabbítása két ütemben, a Kassai térig, majd a Körvasút Marcheggi hídjáig, összesen 6 új megálló kiépítésével, a Mexikói úti végállomás megállóként új helyen való átépítésével, részben felszíni vonalvezetéssel
  • A Kassai térnél átszálló kapcsolat létesítése a meghosszabbított 3-as villamossal
  • P+R parkoló kialakítása a Marcheggi hídnál

Új járművek:

  • Az alagút nem szabványos mérete miatt csak ide kifejlesztett járműbeszerzéséről lehet szó: a javasolt új jármű egyterű, öt kocsi szerelvényből álló, végig átjárható, felszíni közlekedésre alkalmas, klimatizált utastérrel rendelkező, korszerű jegy- és utastájékoztatási rendszerekkel ellátott, fékezési energia visszatáplálásra alkalmas szerelvény. Megengedett üzemi sebessége 50 km/h. A szerelvény teljes hossza 34.900 mm, 4,5 m-rel hosszabb a jelenleginél. A szerelvény 6 ajtós, a nettó utastérhossz 27.800 mm-re növekszik. (Ma ez 21.390 mm). A megnövekedett utastérben 205 fő a teljes befogadóképesség, 27 %-os növekedést jelent. 50 ülőhely áll rendelkezésre és 4 mozgáskorlátozott kerekesszék helyezhető el. A járműbeszerzés külön projektként lesz kezelve.

Kapcsolódó Cikkek