2020. február 21., péntek
Eleonóra

Egyéb III.kerület

Tavasztól csúcs lesz az utazás

Újabb fenegyerek érkezik az óbudai kötött pályákra: 2016 tavaszától az 1-es villamos nyomvonalán a CAF Urbos 3 típusnévre hallgató jármű is felüti majd a fejét. A közösségi közlekedés új tagja azért is különleges, mert 55,9 méterével a világ leghosszabb személyszállító villamosának mondhatja magát. A főváros mindeddig 34,7 milliárd forintot költött a villamospark fejlesztésére, a jövő év végéig 47 darab jön Budapestre.

CAF, villamos, 1-es (fotó: MTI)

Ameddig a szem ellát, villamos (Fotó: MTI)

A tervek szerint a folyamatosan érkező, 345 férőhelyes járművek az első időszakban csupán a hétvégi, kisebb forgalom ellátására lesznek elegendőek. Ez azt jelenti, hogy a hétköznap reggeli és délutáni csúcsforgalomban körülbelül minden harmadik szerelvény lesz a kilenc egységből álló, csuklós CAF. Vagyis többségében azért megmaradnak a jó öreg, háromkocsis csehszlovák Tatrák.


A CAF-ok méreteikkel az ugyancsak a fővárosban száguldozó Siemens Combinók 54 méteres rekordját adják át a múltnak, igaz, ezeken nyolccal több a férőhely. Ülőhelyekből viszont az újabbakon jutott több, pontosan tizenöttel, így egyszerre 81-en ülhetnek két megálló között.

CAF, villamos, szimulátor, 1-es (fotó: Keresztesi Balázs)

Mesterséges szépség – a CAF-szimulátor (fotó: Keresztesi Balázs)

A szintén jövő tavaszra várt világoszöld szuper HÉV mellett tehát egy másik kötött pályás sztár kényelmét is élvezhetik majd az óbudaiak, igaz, a Kacsóh Pongrác úti felüljárón átvezető vágánypárnál továbbra is rázós lesz az élet, itt ugyanis elmaradt a rekonstrukció. Így aztán ezen a 300 méteres szakaszon a baszkföldi CAF-oknak is lépésben kell majd haladniuk.


A villamosvezetők a rajtig hátralévő időszakot szorgalmas gyakorlással töltik majd, hogy szokják a nem mindennapi hosszúságot. A kellő rutin megszerzését egy speciális szimulátor biztosítja, amelynek segítségével valós környezetet szimulálva, kockázatmentesen tudják bejárni a villamosvonalat. Ez lehetővé teszi azt is, hogy baleseti és vészhelyzeteket tudjanak modellezni.

Kapcsolódó Cikkek

  • T. Mészáros András: Nem lehet fogást találni a szerződésen

    T. Mészáros András: Nem lehet fogást találni a szerződésen

    Nem érti T. Mészáros András, Érd korábbi polgáremtere, hogy utódja és jogászai fizetés helyett miért rágódnak a szerződésen menza-ügyben! A csaknem ötezer ember – köztük sok gyerek, illetve speciális étkezést igénylő felnőtt és időskorú  – ebédjét szállító cégnek immár több, mint 300 millió forinttal tartozik hivatal, stílszerűen szólva, fizetés helyett a szerződésen keresnek fogást.

  • Elbúcsúztak a katonák

    Elbúcsúztak a katonák

    -Bizonyítsák, be hogy a magyar katona még mindig a legjobb a világon! – mondta Szloszjár Balázs  az 5. Bocskai István Lövészdandár parancsnoka a debreceni Kossuth téren, ahol  a Magyar Honvédség KFOR (Kosovo Force) Kontingens 22.