EUR: 344,99 Ft
CHF: 320,86 Ft
2020. augusztus 13., csütörtök
Ipoly

Életmód

Egyen életkorának megfelelő ételeket!

julie

Julie Daniluk ételei egészségesek és finomak

Nem könnyű egészségesen táplálkozni úgy, hogy ne kelljen lemondani a finomságokról. A Fine Living Egészséges ínyencfalatok sorozatában Julie Daniluk számos olyan ételt mutat be, amely egyszerre finom és egészséges.

Nem mindegy, hogy melyik életszakaszban, milyen étrendet követünk.


– Aki a 20-as éveiben jár és elég sokat mozog, fogyasszon lassan felszívódó szénhidrátokat, például banánt vagy zabpelyhet. Ezek egész napra kiegyensúlyozott vércukorszintet, energiát biztosítanak. Tartózkodjon viszont a magas allergénosztályú dolgoktól, mint például a fehér kenyér vagy a mogyoró, így megelőzhető a gyulladások és az allergia kialakulása – magyarázta Julie Daniluk, akinek főzőműsora hétfőtől csütörtökig 12 órától, péntektől vasárnapig 7.40-től láthatók a Fine Living tévécsatornán magyarul.

– A 30-asoknak egy kis pluszvasra, B6-vitaminra és folsavra van szükségük, ez utóbbit főleg kismamáknak javasolják, de mindenkinek jót tesz. Aki ebben az életkorban jár, fogyasszon sok tökmagot, lencsét, zöld színű zöldségeket, például brokkolit vagy spenótot. Negyven után indulnak hízásnak a legtöbben a hormonváltozások miatt. Ilyenkor jobban oda kell figyelni a kiegyensúlyozott vércukorszint fenntartására, hogy ne törjenek ránk éhségrohamok. Tartózkodjunk az olyan ételektől, amelyek megdobják az inzulinszintet, például a búzaliszttől, a cukros üdítőktől. Fókuszáljunk a rostokban gazdag, illetve alacsony fehérjetartalmú táplálékokra, mint a tenger gyümölcsei vagy a pulyka. Az 50-es éveinkben a gyulladások megelőzése a fontos, ehhez a korábbinál több omega-3 zsírsavra és magnéziumra lesz szükség – azaz jöhet a sok vad és hal. És hurrá: a 70–100 százalékos kakaótartalmú csokoládéban is sok a magnézium, ezzel is lehetünk bőkezűek magunkhoz!


Banana ChipsJulie pikáns banáncsipsze

A legtöbb banáncsipszet úgy készítik, hogy előbb cukros vízbe mártják, majd olajban kisütik a banánszeleteket, hogy csillogóan fényesek és ropogósak legyenek. De mi van, ha a banán energiáját és ízét a zsír nélkül szeretnénk élvezni? Ez a recept nagyon egyszerű, és sok B6-vitamint, valamint káliumot tartalmaz.

Hozzávalók
10 db érett banán
¼ bögre friss zöldcitromlé
2 evőkanál reszelt gyömbér

Elkészítés
A banánt meghámozzuk, majd kb. fél centiméteres darabokra vágjuk. A gyömbért és a zöldcitrom levét összeöntjük egy nagy előkészítő edénybe, ebbe beleforgatjuk a banánszeleteket, majd sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük. Légkeveréses sütőben hat órán keresztül 95 Celsius-fokon sütjük. Még puha lesz, amikor kivesszük, hagyjuk kihűlni, hogy ropogós legyen.

 

Címkék

Kapcsolódó Cikkek

  • Ezért fontos matekot tanulni!

    Ezért fontos matekot tanulni!

    Van egy különös nép Dél-Amerika esőerdőiben, az ő világukban nem létezik a matematika. De mielőtt minden iskolás gyerek ebbe a matekmentes paradicsomba vágyna, nézzük meg, hogy miért léteznek olyan civilizációk, ahol nincsen matematika, és miért alakult ki mégis a legtöbb kultúrában.

  • Tudta? Ezekre is jó az ecet

    Tudta? Ezekre is jó az ecet

    Nagyon sokan a drága tisztítószereket vásárolják, mivel abban reménykednek, hogy végre tiszta lesz a gáztűhelyük, ragyogni fognak az odakozmált edényeik.

  • Tenyerünkön hordozzuk a különlegességünket

    Tenyerünkön hordozzuk a különlegességünket

    A tenyérből való olvasás az emberi sorsot illetően, nem új keletű tudomány. Sok-sok évszázadnyi tapasztalat alapján állítják, hogy vannak bizonyos vonalak, amelyekből következtetni lehet az illető személyiségére. Ilyen az „életvonal”. Az apost.com szerint világszerte sok ember hisz abban, hogy a tenyerünkön lévő vonalak sok mindent felfedhetnek a személyiségünkről és még a jövőt is segíthetnek megjósolni.