2020. január 27., hétfő
Angelika

Életmód

Lokál-teszt: Izmos a kis ékszerdoboz az új Mégane

A francia gyártó klasszikus modelljének új változata szemet gyönyörködtetőre sikerült és az általunk tesztelt darab „dízelszíve” is szépen dobog. Ha kritikával kellene illetni, csak egy dolog róható fel az új Mégane-nak: a szépség rontott a kényelmen.

Sokak számára nehezen volt elfogadható az előző Mégane aerodinamikailag igen, de esztétikailag nehezen magyarázható hátsója. Hát az új modell kiköszörülte az esetleges csorbát. Az alsó középkategóriába visszavonuló Mégane ugyanis elegáns, letisztult és dinamikus. És ez nem csak a külsejére igaz. A belső felszereltség messze felülmúlja a kategória jellemzőit.


A Lokálnál tesztelt 1.6 dCi miden funkcionális követelménynek megfelelt: kormányról vezérelhető berendezések, kipörgésgátló, sávtartó elektronika… stb. És bár szögezzük le: nem hiszünk női vagy férfiautókban, az kissé sajnálatos, hogy a belső tér még egy átlagos magasságú férfiember számára is szűkös. A középkonzol nyomja a térdet, az ülés oldaltámasza is szorongató kissé. Igaz: ez utóbbi hasznossá válik, ha kissé odalépünk az aprócska hengerűrtartalmú, de nagy teljesítményű dízelmotornak.

renault-mégane-1,5-dci Fotó Renault

Az 1.5 dCi 90 lóereje tökéletesen elég az egyáltalán nem súlyos test mozgatásához. Sőt: bár a modellből létezik GT-verzió, már ez a kicsike dízel is olyan nyomatékkal indul meg, hogy kifejezetten javallott a hegyi utak keresése. Ennek megfelelő a gyorsulása is, kifejezetten pattan a zöld lámpánál és erejét – természetesen – nem veszíti el emelkedőn sem.


Nos, elérkeztünk a „feketeleveshez”. A modell ára ugyanis hangyányival 7 millió forint fölé kúszik, ennyiért a piacon bármikor találni egy kategóriával nagyobb kocsit is. Viszont ha valaki megengedheti magának ezt az összeget, akkor az ár nem túlzó. Csak szerelem kérdése a választás…

Kapcsolódó Cikkek