EUR: 312,85 Ft
CHF: 275,80 Ft
2019. március 20., szerda
Klaudia,

Egyéb Szeged

Észszerűsítésért kiált a szegedi tömegközlekedés

A gyenge színvonalú, ugyanakkor elképesztően drága szolgáltatás nem találkozik a helyi lakosság igényeivel, így nem csoda, hogy folyamatosan csökken a tömegközlekedést igénybe vevők száma.

A Lokál Extra Szegedben nem egy alkalommal írtunk már arról, hogy komoly felháborodást keltettek városszerte a helyi buszközlekedés 2016-os átalakításai: hat járatot (13, 13A, 20A, 74A, 79, 84A) teljesen megszüntetett a városvezetés, többtucatnyi vonalat módosított, ezzel összességében több mint 160 ezer kilométert vont el a helyi lakosoktól. Az országos szinten is rendkívül magasnak számító jegy- és bérletárak viszont nem mérséklődtek. Ennek tükrében érthető, ha egyre kevesebben veszik igénybe a szolgáltatást. A szegedi tömegközlekedés azonnali észszerűsítésért kiált – véli a Tisza Lajos Közéleti Egyesület.


8A_tomegkozlekedes01

A legendás elődöknek, elsősorban is az újjáépítést követően kialakított lechneri városszerkezetnek köszönhetően a város kiváló belső közlekedési adottságokkal rendelkezik, ám sajnos a jelenkori vezetés rosszul sáfárkodik ezekkel a lehetőségekkel. A tömegközlekedés olyan szolgáltatás, mely nem akkor példaértékű, ha a működtetője számára komfortos, hanem ha kivívja a lakosság elégedettségét, azaz kényelmes és előnyös a használóknak. Szegeden viszont pont a fordítottja az igaz – hívja fel a figyelmet a civil szervezet tagja, Halkó Pál.

8A_halko_pal01

Halkó Pál, a Tisza Lajos Közéleti Egyesület tagja

Személyes példákkal is alátámasztotta mindezt: sok más nyugdíjashoz hasonlóan édesanyja is nagyon kedvelte a 83-as buszt, mellyel húsz perc alatt el lehetett jutni Rókusról Alsóvárosba. A járatot néhány éve törölték, ma két átszállással egy vagy akár másfél órát kell utazni egyik városrészből a másikba, de hétvégén még rosszabb a helyzet. De ugyanez a helyzet a szintén nemrégiben kivégzett 2-es busszal is, mely anno a Rókus és Újszeged közötti gyors közlekedést biztosította.


Mindezt tetézi, hogy a szegedi tömegközlekedés brutálisan drága. Mivel két gyermekem Budapesten tanul, egy pedig itt helyben, össze tudom hasonlítani az árakat és a szolgáltatást, ez alapján mondhatom: a fővárosi diákbérlet azzal együtt is olcsóbb, hogy ott a tanulók jóval többféle tömegközlekedési eszközt, illetve járatot vehetnek igénybe és sokkal hosszabb útvonalakat is tesznek meg – érzékelteti, hogy valami bizony nagyon nem stimmel Szegeden.

Halkó Pál úgy összegez: a szegedi tömegközlekedés sajnos nem szolgálja a lakosság érdekeit, hiszen gyenge színvonalon kínál méregdrága szolgáltatást. A megoldást az azonnali észszerűsítésben, a járatok lakossági igényekhez igazításában, sűrítésében és a díjtételek legalább 30 százalékos csökkentésében látja.

Csúcson a szegedi árak 

A szegedi tömegközlekedés díjtételei országos viszonylatban a legmagasabbak. Míg a diákbérletért a csongrádi megyeszékhelyen 4000 forintot kell fizetni, addig ugyanez Pécsett 3300, Budapesten 3450, Debrecenben 3700 forintba kerül. Az általános havi bérlet ára a napfény városában 7000, Debrecenben 6500, Pécsett 6700 forint.

Kapcsolódó Cikkek