EUR: 325,68 Ft
CHF: 279,69 Ft
2018. július 21., szombat
Dániel, Daniella

Belföld

Újabb jégtörő hajókat küld Magyarország Szerbiába

Újabb jégtörő hajókat küld Magyarország Szerbiába – közölte az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) szerdán az MTI-vel. Láng István, az Országos Műszaki Irányító Törzs (OMIT) vezetője a magyar jégtörő flotta legnagyobb hajóját, a Széchenyit is Bajára rendelte, ez szerda délelőtt fél 10-kor el is indult a fővárosból.

Az OMIT közleménye szerint délelőtt 10 órára összehívták a Magyar-Szerb Vízgazdálkodási Bizottság elnökeinek rendkívüli ülését Bajára, egy jégtörő hajópárnak a Vukovárig terjedő közös érdekű Duna-szakaszon túli, szerb szakaszra történő átvezénylésével kapcsolatban.


Felidézték: a jégtörő hajók bevetéséről múlt vasárnap már tartottak megbeszélést a magyar, a szerb és a horvát vízügyi szervek képviselői. A szerb és a horvát a szakemberek tájékoztatóikban akkor kitértek arra, hogy a déli országhatár és a Vukovár közötti Duna-szakaszon az elmúlt napokban több helyen megállt és részben feltorlódott a jég, így mára Dálya térségében álló jégtorlasz alakult ki.

A térségben jelenleg már két magyar jégtörő van: a Jégtörő VI. és a Jégtörő XI. nevű hajó áttöri a Dálya környékén összeállt torlaszt, azt követően indul a délebbi szakaszra.


A szerdai megbeszélésen döntés született arról, hogy Magyarország további két nagyteljesítményű jégtörőt hajóját, a Széchenyit és a Jégtörő VII-est indítja útnak a folyó közös érdekeltségű szerb-horvát szakaszára, illetve szükség szerint a szerb Duna-szakaszra.

Az átvezényelt hajóók feladata lesz az alsó szakasz felügyelete, szükség szerint a jég terelése, törése, a káros torlaszok megbontása – olvasható az OMIT közleményében.

A Széchenyi a legkorszerűbb magyar jégtörő. Minimum hat ember üzemelteti, rendelkezik úgynevezett döngölővel, így a jármű nem csak a súlyánál fogva képes jeget törni. Az 1472 kilowatt teljesítményű hajó előre- és hátramenetben is hatékony. Harminc centiméter vastag síkjégben 3-4 kilométer/órás sebességgel képes haladni és akár napi 30 kilométert is meg tud tenni.

A Széchenyi az elmúlt napokban a Duna budapesti szakaszán dolgozott.

Kapcsolódó Cikkek

  • Felértékelődött a diákmunka a munkaerőhiány miatt

    Felértékelődött a diákmunka a munkaerőhiány miatt

    Felértékelődött a diákmunka a munkaerőhiány miatt, szinte nincs olyan szektor Magyarországon, ahol ne látnák szívesen a diákokat – mondta Hegedűs Csaba, a Prodiák Iskolaszövetkezet operatív igazgatója az M1 aktuális csatornán szombaton.

  • Fél évszázad után változás a budapesti patkányirtásban

    Fél évszázad után változás a budapesti patkányirtásban

    Negyvenhét évig a Bábolna Bio végezte a fővárosban a patkányirtást, ám a legutóbbi közbeszerzési eljárást egy kisebb cégekből álló konzorcium nyerte el. A Bábolna a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult, amely azonban az eljárás lezárultáig engedélyezte a szerződéskötést az új szereplővel, különben veszélyesen elszaporodhatnának a rágcsálók – írja szombati számában a Magyar Idők.