2020. július 04., szombat
Ulrik

Életmód

Két „szemmel” figyeli az utat

Az a baj a legtöbb kisautóval, hogy még egy átlagos méretű felnőtt férfi is nehezen fér el bennük. Nem úgy az új Ignisben. Ráadásul ez kicsi kocsi sok olyan felszerelést is megkapott, amellyel csak jóval nagyobb és drágább versenytársai büszkélkedhetnek.

Bár a Swift hazai hegemóniáját aligha töri meg, a Suzuki A+ kategóriásra tervezett új Ignise komoly sikerre hivatott a magyar piacon. Már külsőre is pofás, elrugaszkodik a kaptafamegoldásoktól, mégpedig úgy, hogy némely külső jegyében visszatért a klasszikus elődökhöz. A kifejezetten agresszív orrkialakítást és a C-oszlop „műkopoltyúit” is elődeitől „lopták”, utóbbit például a legendás Giugiaro által tervezett Cervótól.


Kívül-belül csinos

Belülről is csinos. Ennél azonban sokkal fontosabb, hogy méretei (3,7 méter hosszú, 1,69 méter széles és 1,595 méter magas) ellenére belül kifejezetten tágas. Két felnőtt férfi térdsérülés nélkül is beülhet egymás mögé, ami igazán ritka ebben a kategóriában. A felszereltsége (igaz, az ára is) kilóg a kisautók szegmenséből. Legfontosabb aktív védelmi rendszere a visszapillantó tükör mögé szerelt két kamera, amelyek az eddigi radartechnológia helyett tényleg „figyelik” az utat. Ennek köszönhetően a rendszer sokkal jobban reagál például egy lelépő gyalogosra, mint a radar, amelynek „nagy vas kell” ahhoz, hogy beavatkozzon a vezetésbe. Merthogy azt is megteszi, ha kell, fény- és hangjelzést ad, de ha kell, fékez is.

Persze ne legyünk telhetetlenek! Sok pozitívuma mellett kissé eltörpül az 1,2 literes Dualjet motor teljesítménye és a csomagtér mérete. A 260 literes pakktartó kategóriájának nem kicsi – csak két bőröndnek. Na jó, azért ennyire hadd maradjon már kisautó.


Viszont kifejezetten kellemes a vezetése. Futóműve „németesen” feszes, és mert arányaiban alacsonyabb elődjénél, szépen fekszik a kanyarokban. Kormányműve meglehetősen direkt, vagyis a sportos vezetési stílus kedvelői imádni fogják. Igaz, ahogy említettük: nem egy erőgép. A számok nyelvén jól hangzik a 90 lóerő és a 120 newtonméteres forgatónyomaték, valamint a 900 kiló alatti súly aránya, de erőt a hajtómű lényegében háromezres percenkénti fordulatszám alatt nemigen produkál. Hát ezt tudja (felszereltségi szinttől függően) 3,7–5 millió forintért. De a Suzukinál hangsúlyozták: ez listaár, finanszírozástól függően akár 20 százalékkal is eshet, amikor a vásárló előveszi a bankkártyáját.

Kapcsolódó Cikkek

  • Szúnyogok ellen természetes módszerekkel!

    Szúnyogok ellen természetes módszerekkel!

    A szúnyogirtás minden korszaknak egy sajátos tevékenysége, enélkül a nyári estéket nemigen ússzák meg az emberek. Csapdosni ide-oda, szidni a kellemetlenkedő zümmögőket, úgy tűnik, sosem megy ki a divatból. Eme lények szívósak, szaporák.

  • Ruhára és autóra gyűjtenek a fiatalok

    Ruhára és autóra gyűjtenek a fiatalok

    Egyre tudatosabban spórolnak a fiatalok. Az OTP Bank megbízásából készült most egy kutatás, amelyből kiderült, hogy melyek a legfontosabb takarékossági szempontjaik.

  • Így erősítse felsőtestét és mellizomzatát!

    Így erősítse felsőtestét és mellizomzatát!

    Mind a nőknek, mind a férfiaknak fontos, hogy a súlycsökkenésük mellé kidolgozott legyen a felsőtestük. A hölgyek minden bizonnyal örülnek annak, ha vannak olyan tornagyakorlatok, amelyek korrekciós műtét nélkül segítenek karban tartani a megereszkedett melleket. Tíz tornagyakorlatot ajánlanak, hogy segítsenek a női idomokat feszesíteni.