2019. április 25., csütörtök
Márk

Belföld

Öt sáros szerződés a 4-es metrónál

A 4-es metró építésével kapcsolatos visszaélések döntő többsége az MSZP–SZDSZ-kormány politikusaihoz, valamint Demszky Gáborhoz és köréhez kötődik – olvasható a Figyelőben.

Katowice, 2008. szeptember 5. Demszky Gábor főpolgármester az Alstom chorzówi gyárában az első, magyar megrendelésre készült metrószerelvény vezetőfülkéjében. Ilyenek fognak közlekedni a felújított M2 és az új M4 vonalon. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

Demszky Gábor főpolgármester az Alstom chorzówi gyárában az első, magyar megrendelésre készült metrószerelvény vezetőfülkéjében /Fotó: MTI – Koszticsák Szilárd

A lap hosszasan elemzi az OLAF (Európai Csalás Elleni Hivatal) jelentését, a hivatal által feltárt 167 milliárdos visszaélés hátterét és érintettjeit. A jelentés szerint 59 milliárd forintnyi uniós támogatást kérhetnek vissza. Közel 60 szerződés esetében tártak fel szabálytalanságokat az ellenőrök, egy részüknél korrupciós bűncselekmények gyanúja merült fel. Az okozott kár 96 százaléka öt szerződéshez kapcsolódik.

A Siemens az áramellátást és a vonatvezérlő rendszereket biztosította 31,7 milliárdért. Az Alstom 22,9 milliárdért szállította a metrókocsikat. A Bamco-konzorcium az alagútépítést vállalta 62 milliárdért. A Swietelsky Kft. az állomások belsőépítészeti munkáit csinálta 40 milliárdért. A Strabag-Hídépítő Zrt. 3,7 milliárdért építette meg a Baross téri állomás szerkezetét. A Siemenstől és az Alstomtól a teljes uniós támogatás összegét visszakérnék, mert bennfentes információik lehettek, ezáltal jogosulatlan előnyhöz jutottak. A másik három cégtől különböző szabálytalanságok miatt összesen 18,1 milliárdot kérnének vissza.

A Figyelő cikke felveti a személyi felelősség kérdését is. A jelentésben feltárt visszaélések döntő többsége a 2004 és 2010 közötti időszakban történt. Így főleg az MSZP–SZDSZ-es városvezetés tagjai lehetnek érintettek, mint például Demszky Gábor volt főpolgármester, tanácsadója, Mesterházy Ernő és helyettese, Hagyó Miklós, valamint Antal Attila és Kocsis István, a BKV akkori vezetői.

Kapcsolódó Cikkek

  • Tarlós: Folyamatos a patkányirtás a fővárosban

    Tarlós: Folyamatos a patkányirtás a fővárosban

    Tarlós István főpolgármester közlése szerint a fővárosi patkányirtásért felelős cég folyamatosan végzi a munkáját, a tavaly augusztustól idén márciusig tartó időszakban csökkent a lakossági patkányészlelések száma, ugyanakkor a patkányok száma magasabb az elfogadhatónál.

  • A sport, az egészség és a honvédelem összefonódik

    A sport, az egészség és a honvédelem összefonódik

    A sport, az egészség és a honvédelem három önálló terület, mégis rengeteg ponton összefonódik – hangsúlyozta a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára csütörtökön Budapesten, a Sport és egészség a honvédelemért című konferencián.

  • Az EP-választás tétje a biztonság

    Az EP-választás tétje a biztonság

    Egészen másról szól az idei európai uniós választás, mint a megelőző, hiszen “a biztonságunk” a tét – jelentette ki Pócs János csütörtök reggel Jászfelsőszentgyörgyön.