2018. április 20., péntek
Tivadar

Belföld

Fogyasztóvédelem: hol tehetünk panaszt?

Kihelyezett fogyasztóvédelmi tanácsadást és konzultációt tartottak Budapest Főváros Kormányhivatalának fogyasztóvédelmi munkatársai több budapesti, illetve Pest megyei bevásárlóközpontban. Az apropó a fogyasztók és a fogyasztóvédelem március 17-i világnapja volt. A Lokálnak dr. Bobál Pál fogyasztóvédelmi főosztályvezető nyilatkozott a szervezet átalakulásáról, illetve a főbb problémákról.

– Két hónapja állt fel az új rendszer, így a fővárosban például a Budapest Főváros Kormányhivatalának fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálata foglalkozik a panaszokkal, míg egyes ügyek a járási hivatalokhoz kerültek. Ám a kormányablakoknál mindenki felvilágosítást kaphat, hogy a panaszával hová is fordulhat – mondta dr. Bobál Pál.


A szakember szerint eddig évente nagyjából tízezer bejelentés érkezett a hatósághoz. A bejelentések három fő csoportba sorolhatók. A veszélyes termékekkel kapcsolatos észrevételek – mint például zárlatos vasaló – az ügyek nagyjából felét teszi ki. A második főbb területet az energiaszolgáltatókkal kapcsolatos bejelentések ölelik fel. Sokan túlszámlázásokról, jogtalan kikapcsolásokról tesznek bejelentést. Végül a harmadik csoport az úgynevezett kérelemre induló eljárásoké, amikor például a vásárló szerint nem volt megfelelő a kiszolgálás vagy éppen nem kapta meg a vásárlók könyvét.

Kapcsolódó Cikkek

  • Rogán: Jottányit sem engedünk

    Rogán: Jottányit sem engedünk

    “Ágyútűz fog zúdulni ránk, de ez az ágyútűz egy olyan erődöt fog érni, amelyet a magyar emberek keményen megerősítettek április 8-án. Mi ki fogunk tartani, a bevándorláspolitika ügyében egy jottányit sem engedünk “– mondta a PestiSrácok.

  • Kisétált az őrizetből Gyárfás

    Kisétált az őrizetből Gyárfás

    Nem kezdeményezte a Fenyő-gyilkosság felbujtójaként meggyanúsított Gyárfás Tamás előzetes letartóztatását a Fővárosi Főügyészség, így a mai tárgyaláson arról dönt a bíróság, hogy a gyanúsított kap e nyomkövetőt a bokájára vagy sem.