2018. december 19., szerda
Viola

Egyéb Győr

Próbálja ki ön is az új győri buszt!

A mosonmagyaróvári-győri gyártó a sikeres piaci bevezetés érdekében az ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-vel együttműködve elsőként Győrben teszteli a Credo Econell 13 CiTY-t. A tesztautóbusszal március 20-tól találkozhatnak a forgalomban az utasok.

Új, 13 méteres, növelt hosszúságú városi busszal lép a piacra a legnagyobb magyar buszgyártó. A Credo Econell 13 CiTY-vel a Kravtex-Kühne Csoport elsőként hozott létre olyan alacsony belépésű, könnyűszerkezetű autóbuszt, amely kompromisszummentes megoldást nyújt a veszteséges városi közlekedés költségeinek csökkentésére. A jármű kis saját tömegű és nagy befogadóképességű, ezért az egy utasra vetített üzemanyag-felhasználása sokkal alacsonyabb versenytársaiénál. Az autóbusz 38 ülés elhelyezése mellett is 115 fő szállítására alkalmas, így nemcsak a szóló, hanem a legalacsonyabb kihasználtságú csuklós autóbuszoknak is alternatívája lehet a vidéki településeken és Budapesten egyaránt.


Március közepétől mindenki kipróbálhatja! az új Credot!
Fotó: KRAVTEX-KÜHNE CSOPORT

A magyar mérnöki szaktudást dicséri, hogy az újdonság gazdaságosságban és utaskomfortban is kategóriatársai előtt jár. A Credo Econell 13 CiTY ezzel új szegmenst teremt az európai piacon, így a magyar buszgyártás aktuális csúcstermékének számít. Az egyedi dekorációjú tesztautóbuszt Győrben a városi közlekedésben próbálják ki, és arra biztatják az utasokat, a járművezetőket és a média munkatársait, hogy teszteljék, és osszák meg tapasztalataikat a legújabb magyar buszról.

Könnyen veszi a városi utak akadályait
KRAVTEX-KÜHNE CSOPORT

A Credo Econell 13 CiTY 13 méteres (12 760 mm), tehát 1-1,5 méterrel hosszabb a megszokott szóló buszoknál. Ez ideálisnak számít, hiszen elősegíti a befogadóképesség maximalizálását, miközben a belvárosi útvonalakon sem korlátozza a jármű mozgását.


Az autóbusz könnyűszerkezetű vázzal és optimalizált méretű főegységekkel készül, ami kis saját tömeget biztosít. A kedvező saját tömeg – a csúcstechnológiájú főegységekkel együtt – hatékonyan csökkenti az üzemanyag-felhasználást, ami jelentősen mérsékli az üzemeltetés hosszú távú költségeit.

38 ülésen 115 fő fér el
Fotó: KRAVTEX-KÜHNE CSOPORT

Az optimalizált méretű, 19,5 colos Rába-futóműrendszer kiemelkedő teherbírással rendelkezik, így a jármű megengedett össztömege eléri a 18 tonnát.

A busz modern belső térkoncepciója úgy nyújt maximális kapacitást (115 fő), hogy ezzel együtt kiemelkedő számú, összesen 38 ülést kínál. Ez nemcsak a 12 méteres szóló buszokénál több, hanem egyes 16,5 méteres csuklós autóbuszok ülésszámát is meghaladja. Így csúcsidőn kívül gyakorlatilag minden utasnak jut ülőhely. A busz bal oldalán kialakított, mintegy négy méter hosszú peronrész csúcsidőben érezhetően csökkenti a zsúfoltságot, emellett babakocsi és kerekesszék elhelyezését is lehetővé teszi.

13 méterével biztonságosan szeli a városi utakat
Fotó: KRAVTEX-KÜHNE CSOPORT

Győrben az autóbuszpark elöregedett, csak részben akadálymentes, a járművek ráadásul nem légkondicionáltak. Mivel a város közgyűlésének egy tavaly év végi előterjesztés szerint 2017-ben stratégiai döntést kell hoznia a buszpark megújításáról, a gyártó bízik benne, hogy a tesztelés ráirányítja a figyelmet az utaskomfort növelésének és a gazdaságossági szempontok érvényesülésének fontosságára. A teszt során ezért azt is vizsgálják, hogy az új busz milyen lehetőségeket kínál a forgalomszervezés racionalizálására – például a legalacsonyabb kihasználtságú csuklós autóbuszok kiváltására.

A cégcsoport szeretné aktívan bevonni az utasokat, a járművezetőket és a média képviselőit a jármű tesztelésébe. Ezért online felületet (credobus.hu/teszt) hozott létre, ahol az érdeklődők a busszal kapcsolatos tartalmakat tölthetnek le, és online kérdőíven értékelhetik a busz tulajdonságait.

Kapcsolódó Cikkek

  • Az idén többet költenek a magyarok ajándékokra

    Az idén többet költenek a magyarok ajándékokra

    Az idén a magyarok többet szánnak karácsonyi ajándékra, mint tavaly és kevesebbeknek kell előre takarékoskodniuk az ünnepi kiadásokra – közölte a Budapest Bank kedden a megbízásából készített GfK reprezentatív kutatás megállapításait.

  • A mesterséges intelligencia olyan lesz mint az internet

    A mesterséges intelligencia olyan lesz mint az internet

    Muszáj foglalkoznunk a mesterséges intelligencia kérdésével, ugyanis viszonyt kell képeznünk vele, hogy megismerhessük, hogy milyen hatással is lesz az életünkre – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, a LEXI AI Generation nemzetközi mesterséges intelligencia chatbot verseny díjátadóján csütörtökön.

  • Csökkent az agresszív légi utasok, nőtt a balesetek száma

    Csökkent az agresszív légi utasok, nőtt a balesetek száma

    Csökkent az agresszív légi utas száma 2017-ben az előző évihez viszonyítva, de nőtt a légi balesetek száma 2018 első fél évében – hangzott el a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) genfi konferenciáján csütörtökön.