2018. december 17., hétfő
Lázár, Olimpia

Belföld

Tovább bővíti szolgáltatásait a MOL

Közép-Kelet-Európában elsőként a MOL vezeti be töltőállomásainál az úgynevezett „drive-through” szolgáltatást, vagyis a közeljövőben egyre több MOL-kúton áthajtva lehet majd kávét, szendvicset, üdítőt vásárolni. Az első ilyen kút megnyitásán Orosz András kiskereskedelmi vezető hangsúlyozta: a MOL 2030-ig tartó hosszú távú stratégiájában fontos elem szolgáltatásaik további bővítése.

Sztárok részvételével adták át csütörtökön ünnepélyes keretek között az első olyan MOL-kutat a Szentendrei úton, amelynél ezentúl már nem kell feltétlenül leparkolni, ha a vendég csak kávét, üdítőt, szendvicset szeretne vásárolni.


– A világ megváltozott, sőt folyamatosan változik. Mi a MOL-nál felismertük, hogy a változó világhoz alkalmazkodnunk kell. Töltőállomásainkon olyan megoldásokat és szolgáltatásokat biztosítunk, amelyek könnyebbé teszik az életünket. Erről szól a cégcsoport 2030-ig tartó új üzleti stratégiája, amellyel azt adjuk az ügyfeleknek, amire éppen szükségük van: minőségi időt a családdal és kényelmes kiszolgálást – mondta el a Szentendrei út 100. alatt található megújult töltőállomás megnyitóján Orosz András, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője.

Azon túl, hogy a már megszokott fosszilis üzemanyagok mellett a nagyvállalat ennél a töltőállomásnál elektromos autók „feltankolására” alkalmas állomást is létesített, az „átlagfogyasztóknak” további számos kényelmi szolgáltatást biztosítanak. A megnyitó vendége volt két és fél éves kisfiával Mádai Vivien műsorvezető is, aki szerint a benzinkúton kialakított családi mosdó is hiánypótló szolgáltatás.


– Fiúgyermek anyukájaként még hagyján, hogy Zénót bevihetem egy női mosdóba, ha a szükség úgy kívánja, de el tudom képzelni, milyen nehézségekkel szembesül egy lánygyermekkel utazó apuka, ha a benzinkúton ki kell vinnie a kicsit a mosdóba – mosolygott a csinos tévés, miközben a kis Zénó játszadozva figyelte a falakat díszítő mesefigurákat.

Till Attila, a TV2 népszerű műsorvezetője megrögzött kerékpáros, mint mondja, autójukat csak a felesége vezeti, de ettől függetlenül eddig is gyakori vendége volt a MOL-kutaknak.

– Azért kereket fújatni, vásárolni, kávézni eddig is bejártam egyedül is, ha pedig családdal utaztunk, akkor végképp kihasználtuk a szolgáltatásokat. Most viszont nagyon örülök, hogy ha akarok, akár anélkül is vásárolhatok, hogy leszállnék a nyeregből.

Szintén kétkerekűvel, de már robbanómotorral hajtva érkezett Winkler Róbert újságíró, a Totalcar műsorvezetője, aki alaposan kihasználta a megújult kút által kínált szolgáltatásokat, hiszen miután megtankolta motorját, azonnal kávét és szendvicset ragadott, majd megtárgyalta Tillával azt a színdarabot, amelyet néhány nappal korábban együtt néztek meg a Katona József Színházban.

A töltőállomás bemutatására meghívott vendégek között ott volt Herczig Norbert, a magyar raliban háromszoros abszolút bajnok is, aki versenyautója hangjával nemcsak a meghívott vendégek, de a kút személyzetének figyelmét is azonnal magára vonta.

Az autóversenyzőhöz hasonlóan a MOL sem ül a babérjain, amikor sikereket ér el. A vállalat kiskereskedelmi hálózata piacvezető az országban, de a nagyvállalat folyamatosan igyekszik továbbfejleszteni hálózatát a régióban, és ennek fontos eleme szolgáltatásaik modernizálása, bővítése. Ebben a munkában óriási lépés volt a Fresh Corner koncepciója, vagyis olyan töltőállomások kialakítása, ahol az üzemanyagok mellett kiváló minőségű kávéval, friss alapanyagokból készült szendvicsekkel, süteményekkel várják a vásárlókat. A most átadott, Szentendrei út 100. alatti benzinkút még magasabbra emelte a szolgáltatási színvonalat. És hogy mennyire igazolja a Fresh Corner Drive a MOL stratégiai gondolkodásmódját? Mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az átadott állomás egy korábbi Agip-kútra épült, amely – öt országban található 500 társával együtt – tavaly került a MOL birtokába, amikor a cég felvásárolta az ENI-t. Ezzel az akvizícióval a MOL elérte, hogy ma már 2000 helyen naponta egymillióan vásárolnak üzemanyagot vagy mást(!) a nagyvállalat hálózatát alkotó állomásokon.

Fontos a vásárlók visszajelzése

A MOL-csoport tavaly ősszel jelentette be új hosszú távú üzleti stratégiáját, amelyet azonban a vásárlói igények alapos felmérése alapján alakítottak ki. Erről is beszélt Lars Höglund, a MOL-csoporti kiskereskedelmi ügyvezető igazgatója.

– Nem csak a stratégia megalkotása miatt végzünk folyamatosan reprezentatív felméréseket a régióban a fogyasztói visszajelzésekről. A legutóbbi felmérés egy – több mint 1200 fős – célcsoport bevonásával készült, és eredménye egyértelműen rámutatott, hogy nem gondolkodhatunk sémákban. Ami egy nagyvárosi bevezető út mellett sikeresen működik, az egy kisebb falu töltőállomásán nem feltétlenül válik be. Sokkal inkább a fogyasztókra szabott megoldásokban kell gondolkoznunk, ha azt akarjuk, hogy mi legyünk a vásárlók első számú választása. Legyen szó üzemanyagról, ami ma már lehet bármelyik hagyományos üzemanyag vagy akár elektromos áram is, vagy éppen kávéról, szendvicsről, esetleg értékes percekről, mi mindenhol azt kínáljuk, amire vásárlóinknak szüksége van. Legutóbbi kutatásunkból derült ki az is, hogy az új Fresh Corner-koncepciónkat szeretik a vásárlók.

Címkék

Kapcsolódó Cikkek