2017. november 21., kedd
Olivér

Életmód

A tavaszi konyha sztárja a karfiol

Reneszánszát éli a karfiol, ez az egyszerű zöldség számtalan módon elkészíthető. Magvas rosttartalma és alacsony szénhidráttartalma miatt a diétához is a legjobb választás és sokkal több lehetőség van benne, mint  hússal rétegezni vagy besamellel nyakon önteni. Gyakorlatilag bárhogy elkészíthető. Lehet belőle vega szték, darálva rizs helyettesítésére vagy éppen pizzatészta készítésére is használják.

Feldobja a tésztát Profimedia, Wavebreak

Pizzaalap
Hozzávalók: 1  fej karfiol, 2 tojás, 2 evőkanál liszt, só, szárított oregánó, 50 gramm reszelt parmezán.
Elkészítés: A sütőt 180 fokra fűtjük. A karfiolt ledaráljuk, majd sózzuk, belekeverjük az oregánót, és közepes lángon, lefedve pároljuk 5 percig. Amikor kihűlt, hozzáadjuk a reszelt parmezánt, a lisztet és a felvert tojásokat. Egy tepsit vékonyan megkenünk olajjal, egyenletesen rányomkodjuk a tésztamasszát és forró sütőben 10 percig sütjük. A kész tésztát aztán tetszés szerinti feltéttel megpakoljuk és még 10 percre visszatesszük a sütőbe.


Apróra kell darálni

Karfiolrizs

Hozzávalók: 1 fej karfiol, vaj, só

Elkészítés: A karfiolt rózsáira szedjük, megmossuk, lecsepegtetjük. Aprítógépben rizsszemnyi finomságúra daráljuk. Egy serpenyőben kevés vajat olvasztunk, belekeverjük a darált karfiolt, enyhén megsózzuk, majd 5 percig pároljuk.

Kiváló nass

Bögrés ropogtatós

Hozzávalók: 1 bögre karfiol, 1 bögre reszelt parmezán, 1/2 tk. bazsalikom, 1/2 tk. snidling, 2 reszelt fokhagyma, bors

Elkészítés: Az összes hozzávalót öntsük össze, forgassuk egybe, majd egy tepsire kanalazzunk halmokat a keverékből, legalább 4 centit hagyva közöttük. A 180 fokra előmelegített sütőben pirosra sütjük.

Kapcsolódó Cikkek