EUR: 305,22 Ft
CHF: 275,15 Ft
2017. július 26., szerda
Anna, Anikó

Belföld

Megtévesztő reklám miatt bírságolta a Lidlt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 3 millió forintra bírságolta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-t (Lidl), mert a 2015-ös karácsonyi akciója idején a fa babaház játék reklámozásakor megtévesztette a fogyasztókat – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.

A GVH szerint a Lidl úgy tervezte meg a karácsonyi játékkínálatában megjelenő termékeinek nyitókészletét, hogy nem volt tekintettel a speciális keresleti jellemzőkre és a kampány kiterjedtségére. A Lidl a játékból például nem rendelkezett megfelelő készlettel az akció idején, az üzletek jelentős részében már az akció kezdetén. Mivel annak első napján a nyitókészlet elfogyott, ezért amiatt jelentős számú panasz érkezett, illetve a társaság nem adott helyettesítő terméket az akció ideje alatt, és illetve nem hívta fel egyértelműen a fogyasztók figyelmét arra, hogy a termékkészlet kicsi.

A GVH felhívta a figyelmet arra, hogy a “készlet erejéig” és más hasonló tartalmú kijelentések alkalmazása nem mentesíti a vállalkozást a jogsértés megállapíthatósága alól, ha a készlethiányos állapot törvényi feltételei fennállnak. Hozzátették: nem várható el a fogyasztótól, hogy arra számítson, hogy elfogy a hirdetett akciós termék már a többnapos vagy többhetes promóciós időszak legelején.

A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul.

Kapcsolódó Cikkek

  • Így kutatják át a cellákat a börtönőrök – Fotók!

    Így kutatják át a cellákat a börtönőrök – Fotók!

    – Nincs különbség férfi és nő között a büntetés-végrehajtásban, ha valakinek fontos az elhivatottság, lényegtelen, hogy valaki férfi vagy nő – mondta a 26 éves Marosi Bettina, a Fővárosi Büntetés-végrehajtási Intézet udvarán.

  • Rekordforgalom a repülőtéren

    Rekordforgalom a repülőtéren

    A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér mindkét termináljában a FINA 2017 színes pólóiba öltözött fiatalok fogadják a budapesti úszó- és vízilabda-világbajnokságra érkezőket.

  • Durva! Tízmilliókat költ bérkommentelőkre a Jobbik

    Durva! Tízmilliókat költ bérkommentelőkre a Jobbik

    Több tízmillió forintért alkalmazott a Jobbik médiafigyelőket, azaz bérkommentelőket annak érdekében, hogy a közösségi oldalakon lejárassák és ellehetetlenítsék azokat, akik bírálják a pártot és annak politikáját – írja a Magyar Idők.