EUR: 323,56 Ft
CHF: 286,84 Ft
2018. december 15., szombat
Valér

Külföld

Túl van a próbarepülésen Kína első középkategóriás utasszállítója

Végrehajtotta első próbarepülését Kína teljes mértékben hazai fejlesztésű és gyártású, kategóriájában a Boeing B737-es és Airbus A320-as modellcsaládokkal konkuráló utasszállító gépe.

A C919 típusjelű kínai polgári utasszállító repülőgép 158-168 utas szállítására alkalmas, hatótávja négyezer kilométer, azaz paramétereiben megegyezik a nemzetközi légi utasforgalomban használt repülőgépek zömét adó Boeing és az Airbus gépek legnagyobb példányszámban értékesített típusaival.


A repülőgép gyártója, a kínai állami Comac (Commercial Aircraft Corporation of China) vállalat még legalább két vagy három évig végez majd próbarepüléseket az új típussal mielőtt kereskedelmi forgalomba bocsátaná.

A C919 típusjelben a “C” a gyártó azonosítója, a következő 9-es számjegy a kínai kultúrában az örökkévalóság szimbóluma, a következő két számjegy pedig, a “19” a repülőgép maximális 190-es férőhely kapacitását jelöli.

A nemzetközi légiforgalmi szervezet, az IATA (International Air Transport Association) számításai szerint 2024-re Kína válik a világ legnagyobb légi utasforgalmi piacává. A kínai légi utasforgalom a számítások szerint az elkövetkező két évtizedben hatezer új repülőgépet állít majd forgalomba mintegy egymilliárd euró értékben.

Kína érthetően ki kíván hasítani magának egy nagyobb szeletet a piacból és ehhez tette meg az első nagy lépést a C919-es gép kifejlesztésével. A második lépés a 300 utas szállítására alkalmas és kilenc ezer kilométeres hatótávú széles törzsű C929-es típus kifejlesztése lesz, melynek már folyamatban van a tervezése orosz együttműködéssel.

A Comac közleménye szerint a C919-es modellre már 570 megrendelés érkezett 23, zömében kínai légitársaságtól.

Kapcsolódó Cikkek