EUR: 323,17 Ft
CHF: 287,22 Ft
2018. december 11., kedd
Árpád, Árpádina

Egyéb XIV.kerület XVI.kerület

Zuglóba tért haza az utolsó Ikarus

A Közlekedési Múzeum Magyarországra hozatta Nagy-Britanniából az Ikarus mátyásföldi gyárában tervezett és épített utolsó magyar buszt, amelyet 15 év szolgálat után most vontak ki a forgalomból.

Az Ikarus 489-es Polaris 2001-ben készült és akkoriban a XXI. század Ikarusának szánták. Összesen 11 darabot gyártottak a típusból a szigetországba, ahol az Arriva üzemeltetésében közlekedtek. A DAF alvázra épített kocsik teljesen új formatervükkel és új műszaki megoldásaikkal jelentős fejlesztésnek számítottak és a brit városokban napjainkig futottak.


Az utolsó magyar Ikarus – angol rendszámmal (MTI Fotó: Máthé Zoltán)

A múzeum közleményéből kiderül, hogy bár finanszírozási okokból a rendkívül ígéretes típusból tizenegy kocsinál több nem épülhetett, a legendás Ikarus gyár tervezői és mérnökei bebizonyíthatták, hogy képesek a nyugat-európai piacok megrendelésére is korszerű autóbuszokat tervezni még a 2000-es évek legelején is.
Mivel a Polaris volt az utolsó a gyár egyedi igényekre készült termékei között, a szakemberek úgy érezték, hogy a magyar járműipar és a közlekedéstörténet szempontjából fontos mérföldkőnek számító autóbuszt megmentik és Magyarországra hozzák. A buszt az angliai Leedshez közeli Arriva telephelyről, Cleckheatonból hozták haza, a jármű kompon, a kontinensen pedig a biztonságos szállítás érdekében tréleren érkezett meg Budapestre.
A Közlekedési Múzeum közleményében emlékeztetett, hogy tavaly év végén vásárolta meg az utolsóként legyártott tíz Ikarus 66-os „faros” autóbusz egyikét. A most hazatért Ikarus Polarissal a múzeum folytatja a gyűjteményéből hiányzó, de meghatározó, legendás magyar járművek megmentését.

Címkék

Kapcsolódó Cikkek