2019. július 16., kedd
Valter

Életmód

Kik vesznek új lakást Budapesten?

Az új lakást vásárlók tizede nyugdíjas, harmaduk befektetési céllal, kiadásra vásárolta az ingatlant. A külföldiek fejenként átlagosan két új lakást vettek, 80 százalékuk befektetési céllal, míg a magyarok esetében közel 40 százalék ez az arány – derült ki a Cordia Zrt. legfrissebb felméréséből.

Az új otthont vásárlók közel 80 százaléka készpénzes vevő, sem hitelre, sem csokra nincs szükségük, ezekkel a lehetőségekkel még a jövőbeli terveik kapcsán sem számolnak. A vásárlások elsődleges szempontja az elhelyezkedés mellett a fejlesztő cég márkaneve, megbízhatósága és válságállósága. A külföldiek jellemzően inkább a kisebb, a magyarok a tágasabb új lakásokat vásárolják.


Ezt az eltérést alapvetően az magyarázza, hogy az elmúlt másfél évben a Budapesten új otthont vásárló külföldiek 80 százaléka befektetési céllal, azaz kiadásra vett lakást, erre pedig a kisebb, egy- vagy kétszobás ingatlanok jelentik az ideális választást. Hasonlóan gondolkodnak a magyarok is, de érdekes módon a hazai befektetők körében sokkal népszerűbb a kétszobás lakás, mint a garzon. A befektetési szándékkal összhangban a külföldieket elsősorban a városközpontban található projektek vonzzák, kiugró a Corvin Sétány népszerűsége, de a VI. és a VII. kerület is keresettnek számít. A hazai vásárlók körében a lakhatási szándék a domináns, saját maguk számára pedig tágasabb otthonokat választanak.

Többnyire a XI., a VIII. és a XIII. kerületben vásárolnának, miközben a városközponttól távol eső külső kerületek egyáltalán nem vonzóak. A hazai vevők közel tizede nyugdíjas, harmaduk befektetési céllal vásárolt lakást. A kutatás eredményei alapján a legerősebb lokálpatriotizmus a zuglói és a dél-budai környéket jellemzi.


Kapcsolódó Cikkek

  • Az egykori kulcsos gyerekek viszik a cégvilágot

    Az egykori kulcsos gyerekek viszik a cégvilágot

    Generációs alapon vizsgálta meg a magyar lakosság vállalkozási kedvét az Opten céginformációs szolgáltató és a generációs szemléletű fluktuáció menedzsmenttel, piackutatással és marketingtanácsadással foglalkozó Emocionális Marketing Kft.

  • Egyre több embert kínoz a parlagfű

    Egyre több embert kínoz a parlagfű

    Tavalyhoz képest 20-30 ezerrel nőt a parlagfűre allergiások száma és a gyomnövény virágzási időszakának még koránt sincs vége – mondta Nékám Kristóf allergológus hétfőn az M1 aktuális csatornán.

  • Mit csináljunk a gyerekkel a Balatonon, ha rossz az idő?

    Mit csináljunk a gyerekkel a Balatonon, ha rossz az idő?

    Rossz időben a szülők nem nagyon tudnak mit csinálni vakációzó kisgyermekeikkel. A tanácstalanság egyik oka, hogy felnőttek sem ismerik igazán azokat a mesés helyeket, amelyek egy-egy rövidebb kirándulás alkalmával is jó élmény lehet az egész családnak.