EUR: 327,40 Ft
CHF: 300,62 Ft
2019. augusztus 21., szerda
Sámuel, Hajna

Belföld

Reklámpiaci gazdálkodóval szemben nyomoz a NAV

Egy reklámpiaci gazdálkodó ellen folytat büntetőeljárást a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közérdekű bejelentés alapján – reagált az adó- és vámhatóság pénteken az MTI kérdésére.

Az MTI a Magyar Időkben megjelent hírrel összefüggésben kereste meg a NAV-ot, amely szerint a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. és Mahir Cityposter Kft.-nél nyomozás folyik költségvetési csalás miatt, a Jobbik plakátkampánya kapcsán.


Részleteket az adóhivatal a nyomozás érdekeire való hivatkozással nem közölt.

A Magyar Idők pénteki számában olvasható cikk szerint a két cég megtévesztette a NAV-ot azzal, hogy lényegesen kevesebb hirdetési felületet vallott be annál, mint amennyit valójával a Jobbik rendelkezésére bocsátottak.

Hollik István, a KDNP országgyűlési képviselője sajtótájékoztatóján a témával kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy milliárdos méreteket ölthet a “Jobbik-Simicska korrupció”. Szerinte a Jobbik “összevissza beszél” a plakátok számáról és arról, hogy mennyi ideig bérelte a felületeket. Vona Gábor 2500 plakátról beszélt, de akár ezerrel is több lehet ennél – mondta. Hozzátette: a pártelnök áprilisban azt nyilatkozta, hogy egy hónapra bérelték a plakáthelyeket, ehhez képest ma még ugyanúgy láthatók a plakátok mindenhol – tette hozzá a kormánypárti képviselő.

A Jobbik szerint a piaci szokásoknak megfelelő szerződést kötöttek, ami azt jelentené, hogy három hónapra ennyi plakáthely értéke mintegy 2,5 milliárd forint – magyarázta a kereszténydemokrata képviselő. Hozzáfűzte: a Jobbik tavalyi költségvetési támogatása viszont 476 millió forint volt, a mostani kampány értéke pedig az ötszöröse ennek.

Kapcsolódó Cikkek