EUR: 325,31 Ft
CHF: 295,51 Ft
2019. július 22., hétfő
Magdolna

Egyéb I.kerület II.kerület III.kerület XI.kerület

Sakkal tanulnak kreativitást már az óvodában is

A Budán élő Polgár Judit sakknagymester bemutatta az általa kidolgozott, az iskolák alsó tagozataiban már sikerrel alkalmazott Sakkpalota program új, óvodások számára fejlesztett elemeit. Ezzel megnyílt a lehetőség a Sakkjátszótér óvodai programokba történő beépítésére.

A Polgár Judit Sakk Alapítvány szakmai támogatást, felkészítést biztosít az érdeklődő intézmények számára, és a programcsomag szeptembertől a szülők számára is elérhető lesz.


A bemutató a XVI. kerületi Brumi Óvodában volt. Ez az intézmény részt vett a program kidolgozásában, ötleteivel hozzájárult a Sakkjátszótér pedagógiai program kidolgozásához. Mészáros Ibolya, az óvoda vezetője elmondta, megtisztelőnek tartja, hogy az elmúlt három évben végzett szakmai munkájuk elismeréseként a Polgár Judit Sakkalapítvány kiemelt referenciaintézményeként működhetnek, és lehetőségük nyílik a magas szakmai színvonaluk szélesebb körű bemutatására, további óvodapedagógusok oktatására.

A sakknagymester (sárga blúzban) beült a gyerekeke közé

A Sakkjátszótér elnevezésű komplex képességfejlesztő program beépítésével a szülők és a pedagógusok már ötéves kortól készíthetik fel a gyerekeket az iskolai életre és a digitális kor kihívásaira.


Az óvodapedagógusok és a szülők részéről évek óta megfogalmazott igényként jelentkezett, hogy az iskolákban 2013 óta sikerrel alkalmazott Sakkpalota program óvodai változata is elérhető legyen.

– A program végleges kidolgozásához, beindításához nagymértékben hozzájárult a Magyarországi Evangélikus Egyház, illetve annak intézménye, az Evangélikus Pedagógiai Intézet – mondta Polgár Judit. Minden idők legjobb női sakkozója emlékeztetett: a sakk a tudatos ismeretelsajátítás játékos eszköze.

A kicsik a sakktáblán gyakorolták kreativitásukat

– A 32 leckéből álló Sakkjátszótér az egész nevelési évet lefedi, lépésről lépésre építve fel az 5–6 éves, iskola előtt álló gyermekek gondolkodását. Első lépésként szinte azonnal érzelmi kötődés alakul ki a gyermekekben a mesebábok (sakkfigurák) iránt, azonosulni tudnak azokkal, így motiválttá válnak. A feladatok folyamatos tevékenységre ösztönöznek, a kicsik megtanulnak egyszerre több helyre figyelni, ami a mai felgyorsult világban nagy előnyt jelent majd számukra. A Sakkjátszótér program összetett ingerhatása minden érzékszervi, érzékelési és észlelési szenzort bekapcsol, ezzel leköti a gyermekek figyelmét. Így kialakul az öntudatlan tanulás. A program megalkotása során fontos szempont volt, hogy mindenki számára megvalósítható feladatok legyenek, és minden gyerek számára sikerélménnyel járjon a 30 perces foglalkozás. Nem a sakk megtanítása a cél, de pozitív mellékhatásként a gyerekek tökéletesen megtanulnak sakkozni.

Kapcsolódó Cikkek