EUR: 336,25 Ft
CHF: 313,37 Ft
2020. január 19., vasárnap
Sára, Márió

Belföld

A T-Sysytems együttműködik a főpolgármester által kezdeményezett vizsgálatban

A T-Systems Magyarország maximálisan együttműködik a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) e-jegy értékesítési projektje ügyében indított vizsgálatban, minden információt megad ehhez, és a cégen belül sem fognak elmaradni a szükséges lépések – ígérte Kaszás Zoltán, a társaság vezérigazgatója szombaton a Facebookon megjelent nyilatkozatában, ahol egyben bocsánatot kért a kialakult helyzet miatt.

A BKK az online értékesítési rendszere által nyújtott szolgáltatások péntek óta nem voltak elérhetők az informatikai rendszert ért sorozatos támadások miatti leterheltség következtében.


Kaszás Zoltán leszögezte, hogy az online értékesítési rendszer – a megrendelő BKK-val közös – komoly erőfeszítések miatt jött létre, elismerte ugyanakkor, hogy a rendszer bizonyos komponenseinél már léteznek fejlettebb, korszerűbb megoldások. Közlése szerint jelenleg a rendszer leginkább az internetszolgáltatói oldalon tapasztalható támadásoknak van kitéve.

A vezérigazgató a beérkező jelzések alapján feltárt hiányosságok kapcsán munkatársai szakmai elkötelezettségét hangoztatta, hogy a problémákat elhárítsák, kijelentve, hogy az ismert problémákat már javították, és folyamatosan dolgoznak azon, hogy a rendszer még biztonságosabb, megbízhatóbb legyen.


Kaszás Zoltán ismét megerősítette, hogy cégének kötelessége volt feljelentést tett a rendőrségen azt követően, hogy egy fiatalember a rendszert feltörte, majd az általa felfedezett hibát a BKK-nak jelezte. A T-Systems Magyarország vezetője jelezte: amennyiben a fiatalember etikus magatartása bebizonyosodik, felajánlják számára a jövőbeni együttműködés lehetőségét.

Kaszás Zoltán szerint az eset rávilágított arra, hogy Magyarországon az etikus hackerség kapcsán nincs széles körben elfogadott gyakorlat és konszenzus sem. Eljött az ideje, hogy Magyarországon erről a tevékenységről a társadalmi és szakmai párbeszéd megkezdődjön, és megteremtődjenek ennek a tevékenységnek a törvényes, szabályozott keretei – mutatott rá a vezérigazgató. Jelezte, hogy a T-Systems Magyarország ezzel kapcsolatos kezdeményezésekkel áll elő a közeli jövőben.

A BKK július 13-án indította el online jegyértékesítési rendszerét. A BKK másnap közleményt adott ki arról, hogy a rendszer “sikeres bevezetését és rendeltetésszerű használatát folyamatos informatikai támadással próbálják befolyásolni”. Sajtóhírek szerint ugyanis az informatikai rendszer könnyen feltörhető, így például a valós árnál sokkal olcsóbban is lehet jegyet, bérletet venni.

Pénteki sajtóhírek szerint csütörtök éjjel előállítottak és gyanúsítottként kihallgattak egy budapesti fiatalt a rendőrök, aki észrevett egy “rést” az online értékesítési rendszerben, tesztelte, majd jelezte is a BKK-nak a hibát.

A T-Systems Magyarország és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) péntek este közös állásfoglalásban tájékoztatott arról, hogy

a T-Systems Magyarország az informatikai rendszerét ért jogosulatlan befolyásolás miatt ismeretlen tettes ellen feljelentést tett. Ebben jelezték: értesülésük szerint a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jó szándékkal járt el.

Kapcsolódó Cikkek