EUR: 305,49 Ft
CHF: 268,89 Ft
2017. július 28., péntek
Szabolcs

Külföld

Manipulációval gyanúsítják a Suzukit és a Fiatot

Hollandia közlekedési hatósága (RDW) azt gyanítja, hogy a károsanyag-kibocsátási tesztek eredményeit meghamisító szoftvert alkalmaz a Suzuki és a Fiat Chrysler autógyár egy-egy terepjáró modell esetében.

Az RDW, amely egyebek között vizsgálja és ellenőrzi, hogy a közutakon közlekedő járművek megfelelnek-e a biztonsági és környezetvédelmi követelményeknek, hétfőn közzétett jelentésében tudatta, hogy a dízelbotrány kirobbanása, 2015 szeptembere óta 16 autómárkát vontak tüzetes vizsgálat alá. A tesztek során csak a Suzuki japán autógyártó Vitara modellje és az amerikai-olasz Fiat Chrysler által gyártott Grand Cherokee bukott meg.

A károsanyag-kibocsátását szabályozó szoftver csak a motor védelmét szolgálhatja az előírások szerint. A Suzuki és a Fiat Chryslet két terepjárójának esetében viszont az RDW szakemberei azt állapították meg, hogy a program nem a motor védelmét szolgálja, és a gyártó által közölt értékeknél lényegesen több káros anyag kibocsátását eredményezi.

Az RDW átadta a megállapításokat tartalmazó jelentést az ügyészségnek, amely vizsgálatot indított a két autógyártó ellen.

Német lapértesülések szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium már tavaly szeptemberben jelezte az Európai Bizottságnak, hogy a Fiat Chrysler a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezést használ. A minisztérium és a szövetségi gépjármű-felügyelet által végzett vizsgálatok alapján konkrétan a kipufogógáz-visszacsatolás kikapcsolását és a nitrogénoxid-katalizátor néhány tisztító ciklus utáni leállítását kifogásolja a Fiat dízelmotorjainál.

Az amerikai környezetvédelmi hivatal januárban jelentette be, hogy vizsgálatot indított a Fiat Chrysler ellen, és megállapította, hogy a vállalat több mint százezer kocsiba épített be olyan szoftvert, amely meghamisította a károsanyag-kibocsátás mértékét, azt a látszatot keltve, mintha a kérdéses gépjárművek megfelelnének az amerikai környezetvédelmi előírásoknak.

A japán közlekedési minisztérium tavaly májusban annyit közölt, hogy a japán autógyárak közül csak a Suzuki és a Mitsubishi alkalmazott egyes modelljeinél szabálytalan módszereket az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás megállapítására.

A Suzuki Motor elismerte, hogy nem a szabályos módszerrel végezte el egyes modelljeinél a fogyasztási értékek megállapítását, de “a belső vizsgálat nem tárt fel csalást, olyat, mint például az adatok manipulálása lenne”.

Kapcsolódó Cikkek

  • Levágott péniszével dobálta a rendőröket

    Levágott péniszével dobálta a rendőröket

    Egy őrjöngő, önkívületi állapotban lévő férfihoz riasztották a rendőrséget Chicagoban. Nem kizárt, hogy az önmagából, meztelenül randalírozó ámokfutó valamilyen drog hatása alatt lehetett, ugyanis amikor az egyenruhások megpróbálták lecsillapítani, az szó nélkül rátámadott a szolgálatot teljesítő járőrökre.

  • Terrorizmus: Változott a célpontok kiválasztása és az elkövetési mód is

    Terrorizmus: Változott a célpontok kiválasztása és az elkövetési mód is

    A Migrációkutató Intézet szerint az elmúlt hónapokban elkövetett európai dzsihadista ösztönzésű merényletek nem csupán azt jelzik, hogy Európában egyre gyakrabban fordulnak elő hasonló indíttatású terrorista akciók, hanem változás észlelhető a célpontok kiválasztásában és az elkövetési módban is.

  • Dízelbotrány: Egy Porsche is fennakadt a szűrőn

    Dízelbotrány: Egy Porsche is fennakadt a szűrőn

    A Porsche autógyárnak vissza kell hívnia a 3,0 literes dízelmotorral rendelkező Cayenne modelleket a motor emissziós értékeit módosító szoftver miatt – jelentette be csütörtökön Alexander Dobrindt német szövetségi közlekedési miniszter.