EUR: 307,77 Ft
CHF: 265,50 Ft
2017. október 20., péntek
Vendel

Belföld

Soros pénzén utazgat a Simicska-féle Index

Felettébb érdekes beszélgetésre bukkant a Facebookon az Origo. A lap szerint Soros György alapítványától, az OSIFE-től kap pénzt a jobbikos Simicska Lajos újságja, az Index egyik riportere, hogy emberi történeteket szállítson a közel-keleti állapotokról.

Erről maga az újságíró számolt be a Facebookon, aki először az iraki Moszulban dolgozott, a hetekben pedig Szíriába készül. Azért posztolt egy általa csak „szupertitkosként” emlegetett újságírói csoportba, hogy megtudja, miért mennyit  kell fizetni a térségben (szállás, fuvar stb.). Ennek a titkos csoportnak a 24.hu haditudósítója is tagja, aki megkérdezte, hogy vajon honnan van pénze egy ilyen drága utazásra – napi 1300 dollár, vagyis 350 ezer forint – az indexes újságírónak. Ezen annyira felháborodott, hogy az egész sztorit megírta egy másik újságírós Facebook-csoportba, itt talált rá az Origo.

Az Index tartalomfejlesztési vezetője büszkén beírta, hogy bizony az Indexnek van erre pénze. A 24.hu-s kolléga azt válaszolta, hogy „b.szom, elég jól megy akkor, ha ennyi pénz van. Az Index fizeti ezt az utat, vagy a Soros-alapítvány?” Kifejtette, megdöbbentőnek tartja, hogy – az Index újságírójának moszuli kiruccanását is ideszámítva – vannak alapítványok, amelyek 15 ezer dollárokat „vágnak” újságírókhoz. A vitába bekapcsolódott az ugyancsak Soros pénzén is élő Átlátszó emblematikus arca, aki azzal torkolta le a 24.hu munkatársát, hogy „te is kaptál Soros-szponzorált fizetést az Átlátszónál, ne hőbörögj már”.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek