EUR: 308,40 Ft
CHF: 267,04 Ft
2017. október 19., csütörtök
Nándor

Egyéb Ózd

Tengelysúlymérő rendszer a főutakon

Ózd-Center térségében, valamint Putnok határában félpályás útlezárás nehezíti a közlekedést a főúton. A több száz méter hosszú burkolatcsere okáról a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztályán érdeklődtünk.

A 25. sz. főúton, Ózdnál (75+300 kilométerszelvény) és a 26. sz. főúton, Putnok közelében (36+887 kmsz.) a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) mérőpontjai épülnek – tudtuk meg Arzt Gergely főosztályvezetőtől, aki elmondta, hogy a rendszer kialakítását a közlekedésbiztonság javítása, az úthálózat védelme és a jogkövető fuvarozók versenyegyenlőségének biztosítása indokolja. A túlterhelt tehergépjárművek fokozott mértékben károsítják az utakat, a szabályszegő gyakorlat baleseti kockázata is nagyobb (például a hosszabb fékút miatt). A vagyonvédelmi és közlekedésbiztonsági megfontolásokon túl kiemelt szempont a versenyegyenlőség is, a túlsúllyal nagyobb haszonnal közlekedtetett járművek rontják a jogkövető vállalkozások piaci helyzetét. E káros jelenségek visszaszorítását célozza a komplex ellenőrző rendszer bevezetése.

Fotó: Lokál
Képalá: Cél a rendteremtés az utakon

Arzt Gergely kifejtette: a projekt során a járművek megállítását nem igénylő, automatikus működésű mérőállomásokat alakítanak ki. A mérési pontokon olyan érzékelőket (WIM/eigh In Motion/szenzorokat) telepítenek, amelyek képesek a mozgó járművek tengelyterhelését és össztömegét meghatározni. Ha az automatikus mérés megállapítja, hogy a jármű túlterhelt, helyszíni ellenőrzés után vagy objektív felelősség alapján is kiszabható a bírság. A munkálatok a tervezett 89 helyszínen várhatóan nyár végére befejeződnek, a rendszer kiépítésével a jelenlegi két százalékról várhatóan 51 százalék fölé nő az ellenőrzési lefedettség.

Kapcsolódó Cikkek