2017. december 15., péntek
Valér

Belföld

Megint lebukott a Simicska–Jobbik duó

A Jobbik, ha fizet is valaha, majd csak később egyenlíti ki a plakáthelyek árát Simicska Lajos cégének, a Publimont Kft.-nek, így játszva ki az átláthatósági törvényt – értesült az Origo a cég igazgatótanácsi ülésén elhangzottakról. A portál szerint azt, hogy a Jobbik valaha is fizetni fog, már Simicska kisebbségi tulajdonostársa sem hiszi el.

Már megint nem sikerült elrejteni a most már törvény által tiltott pártfinanszírozást a cukiskodásába lassan belebukó Jobbiknak és a párt új „Főnökének” (a Ripost szerint már csak így hívják a nagybirtokos médiavállalkozót a pártban), Simicska Lajosnak. Az Origo úgy tudja, hogy az oligarcha szokásaitól eltérően személyesen vett részt plakátcége, a Publimont Kft. igazgatótanácsi ülésén, hogy bejelentse: a Jobbik csak valamikor később fogja kifizetni a tulajdonában lévő plakáthelyek egyhatodának az árát. A portál szerint ugyanis ennyit játszott át Simicska a pártnak a múlt hét elején.


Az Origo forrása szerint Simicska Lajos egészen pontosan azt jelentette be, hogy a Jobbik nem tud fizetni, de majd a későbbiekben rendezik a számlát. Ezt azonban már az igazgatótanács tagjai sem nagyon hiszik el, erre a felvetésre ugyanis a kisebbségi tulajdonos nemmel szavazott.

Az Origo úgy tudja, hogy a Jobbiknak átjátszott plakáthelyek piaci áron egymilliárd forintot érnek. Ezzel egyértelműen az a cél, hogy az idén júniusban elfogadott plakáttörvényt kijátssza a milliárdos és a Jobbik. Annak tartalma szerint ugyanis tiltott pártfinanszírozásnak minősül akár áron alul, akár halasztott fizetéssel értékesíteni politikai pártnak a felületeket.


A Publimont mostanra a Simicska-birodalom talán egyetlen nyereséges cége maradt. A társaságban Simicska egyik tulajdonostársa régi barátja és üzlettársa, Nyerges Zsolt, valamint két másik, Simicska érdekeltségébe tartozó vállalkozás. A Publimont tavaly mintegy félmilliárdos nyereséget termelt, ami azonban jelentősen elmarad a korábbitól: a 2014-es eredménynek csupán 15 százalékát teszi ki, de így is a második legnagyobb reklámcég a hazai piacon. Ugyanakkor az Origo szerint a társaság plakáthelyeinek piaci értéke összesen mintegy hatmilliárd forint, vagyis a milliárdos az aranytojást tojó tyúk értékének egyhatodát egyszerűen átadná a Jobbiknak, a párt pedig vélhetően csak a Vona Gábor által fantáziált kormányváltás után lenne képes kiegyenlíteni a cechet.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek