EUR: 307,87 Ft
CHF: 265,97 Ft
2017. október 24., kedd
Salamon

Belföld

Sikeres a Vál-völgyi Kisvasút

Rendre az ellenzék céltáblája a Vál-völgyi kisvasút, amely jelenleg az Alcsútdobozi Arborétum és a Puskás Akadémia között közlekedik. A térségről még a nemrég hazánkban járt európai parlamenti delegáció vezetője is elismerően beszélt.

Tavaly április 30-án nyitották meg a nagyközönség előtt a Vál-völgyi Kisvasutat. A minap Magyarországon járt egy delegáció, élén Ingeborg Grässlével, az Európai Parlament költségvetési ellenőrző bizottságának vezetőjével, aki sérelmezte, hogy politikai csatározások eszköze lett a térség fejlesztése. Szerinte a projekt nem kirívó, sok hasonló van Európában, így a körülötte kialakult felhajtást sem értette.

A baloldal általában azt hozza fel, hogy kihasználatlanul, szinte utasok nélkül közlekedik a kisvasút. Ezzel szemben a valóság az, hogy már 2016-ban is – ami ugye a vonat indulása szempontjából csonka év volt – 30 219 fő utazott a kisvasúton. Idén szeptember 17-ig ez a szám már meghaladta a 27 ezret. Magyarországon 16 erdei vasút működik. Ezek közül hét vonalon kevesebben utaztak 2016-ban, mint a Vál-völgyi Kisvasúton.

Fotó: MTI – Máthé Zoltán

A térség (Alcsút és Felcsút) turizmusában a vonal újjáépítéséhez, illetve újbóli megnyitásához az Alcsútdobozi Arborétum, a Puskás Akadémia Pancho Aréna, illetve az itt működő kalandpark biztosít hátteret. 2016-ban rekordot döntött az aréna mind bevétel, mind pedig látogatók számát tekintve. Idén tovább növekedett a látogatók száma, az aréna teljes mértékben bekapcsolódott a helyi turizmusba. A távlati célok között szerepel, hogy akár Budapestről is elérhető legyen a stadion és az arborétum, hiszen ez a két létesítmény évente hozzávetőleg 50 ezer turistát vonz. A kisvasút vonalát pedig megújítanák Bicskéig.

A kisvasutak támogatása egyébként egyáltalán nem új keletű, a Gyurcsány-kormány az Új Magyarország fejlesztési terv keretében – 11 milliárd forint értékben – 37 ökoturisztikai projekt támogatásáról döntött.

Kapcsolódó Cikkek