2020. június 07., vasárnap
Róbert

Egyéb Tatabánya

Hizlalnak az ünnepek? Zábráczki Krisztina személyi edző az őszi-téli étrendről

Szép lassan beköszönt az igazán hideg idő, amikor esténként szeretünk kényelmesen elhelyezkedni a kanapén forró csokival, meleg almás pitével és egyéb más finomságokkal körülvéve. Sajnos azonban ennek megvan az eredménye is, kutatások azt bizonyítják, hogy évente nagyjából fél kilót szedünk fel ezekben a hónapokban, főleg ünnepek környékén.

Azonban nem foghatunk mindent az ünnepi ételekre, mert télen eleve szívesebben választunk olyan fogásokat, melyek kalóriában, elsősorban zsírban és szénhidrátban gazdagok. Zábráczki Krisztina személyi edzővel beszélgettünk.


Elsősorban komoly életmódváltás szükséges ahhoz, hogy egészségesebben tudjunk élni – vallja Zábráczki Krisztina (jobbra)

 

– Hogyan vegyük rá magunkat az egészségesebb, könnyebben emészthető ennivalókra?

– Minden ember más, de én azt vallom, hogy elsősorban egy komoly életmódváltás szükséges ahhoz, hogy egészségesebben tudjunk élni. Ebbe beletartozik a rendszeres mozgás is. Az lenne az igazi, ha mindig az évszaknak megfelelő zöldséget, gyümölcsöt fogyasztanánk, amit pedig mindenkinek ki kell iktatnia az étkezésből, az a fehér liszt és a cukor, ez a két legfontosabb. A fokozatosság elvét kell követni az étkezésben is, nem szabad diétaként felfogni, hiszen ha mindent megvonunk magunktól, azt kényszernek fogja fel az agyunk és a szervezetünk is. Ne essünk bele a jojóeffektusba. Fokozatosan alakítsuk ki étrendünket, így tudunk majd szép lassan áttérni egy tudatosabb életmódra.


– Ilyenkor a mozgással, sportolással is hadilábon állunk. Egyáltalán belevághat valaki az edzésekbe segítség, meghatározott terv nélkül?

– Azért nehezebb a mozgásra rávenni magunkat, mert sokan nem tudják, mi a megfelelő nekik, ha valakinek van egy elképzelése, utána kell járni, hogy a legkevesebb kárt tegyük magunkban. Hiszen a futás is egyszerűnek tűnik, de azt is ugyanúgy meg kell tanulni, hogyan kell helyesen futni és természetesen a megfelelő eszközök is kellenek hozzá.

– Sokan idegenkednek például a konditermi edzésektől. Mi szól mégis mellette?

– Mindenképpen a motiváló erő, és itt nem feltétlenül a szakemberekre gondolok, hanem a társainkra. Vannak csoportos mozgásformák is, ahol együtt tudnak fejlődni is.

– Heti hány edzés kell ahhoz, hogy formába lendüljünk?

– A legfontosabb az, hogy feltegyük a kérdést, kardinális változást szeretnénk, vagy csak a vitalitásunk megőrzését: előbbinél heti öt edzés szükséges, utóbbinál pedig elegendő heti három. Pihenőnapot minden héten tartani kell! Fontos ilyenkor a folyadékpótlás, ami 2-3 liter vizet jelent egy nap, és a megfelelő vitaminpótlás is (C-vitamin, D3, K2, multivitamin).

Címkék

Kapcsolódó Cikkek

  • Trianonra emlékeznek

    Trianonra emlékeznek

    Az Operaház kórusa is megemlékezik a Trianoni döntés 100. évfordulójáról. A társulat egy klipet forgatott, amelyet a zebegényi Trianon-emlékműnél vettek fel.

  • Megváltozik a PAPI

    Megváltozik a PAPI

    Pécs önkormányzata közleményben jelentette be, hogy mivel a járvány kapcsán elrendelt korlátozások nagy részét enyhítették, vagy meg is szüntették, a Program A Pécsi Idősekért (PAPI)június 2-tól csak azokat a szolgáltatásokat nyújtja, amelyeket eredetileg terveztek.

  • Felszerelték a felekezeteket

    Felszerelték a felekezeteket

    T. Mészáros András volt polgármester is segített az egyházi felekezeteknek biztosított kézfertőtlenítő szerek szétosztásában.