EUR: 307,55 Ft
CHF: 265,20 Ft
2017. október 22., vasárnap
Előd

Életmód

Karrierépítés az online térben

A Facebook után a Twitter és a gyakorikerdesek.hu a legnépszerűbb felület, ha a pályakezdők online álláskereséséről, munkakereséssel kapcsolatos élményeiről és tapasztalatairól van szó – derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne közös, az Y és a Z generáció online álláskeresési szokásait vizsgáló kutatásából.

A kutatás apropója a METU október 19-i TEDx konferenciája, melynek központi kérdése, hogy vajon milyen tudásra lehet szükségünk ahhoz, hogy sikeresek legyünk a XXI. században. Míg az Y generáció (1980–1995 között születettek) elsősorban a Facebookon tájékozódik a karrierkezdéssel kapcsolatos kérdésekben, a Z generációnál (1996–2007 között születettek) megjelennek a YouTube- és Instagram-felületek, melyek üzemeltetésére már munkaként tekintenek a fiatalok. A fiatalabb generáció által generált vagy róluk szóló tartalmak aránya a kép- és videómegosztó oldalakon ugrásszerűen, 20-ról 42 százalékra nőtt az Y generációhoz képest. – A vloggerek, bloggerek és Instagram-sztárok megjelenésével egyre népszerűbb téma lett az online térben felépíthető karrier lehetősége. A Z generáció tagjai közül sokan már reális jövőképként tekintenek ezekre a szerepekre – mondta Major Szilvia, a METU KarrierCentrumának igazgatója. – A SentiOne-nal közös kutatásunk megmutatta, hogy a Hogyan legyek sikeres blogger, vlogger, Instagram-sztár? témakörben csak idén közel 2000 online bejegyzés született, elsősorban a YouTube és az Instagram felületein.

Kapcsolódó Cikkek

  • Batátát az asztalra!

    Batátát az asztalra!

    Az édesburgonya, vagyis a batáta az idei ősz vitathatatlan sztárja a konyhában. Sütve, párolva, grillezve, főzve, pürésítve, húsok mellé köretként vagy főzelékként fogyaszthatjuk, de édes sütemény, lepény is készülhet belőle.

  • Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Magyarországon a 6–8 éves gyerekek több mint 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ezen belül a fiúknál 20,5, a lányoknál 21,9 százalék ez az arány az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint.

  • Népszerűek a hazai borvidékek

    Népszerűek a hazai borvidékek

    Jelentős eltérések vannak az egyes hazai borvidékek ingatlanpiacán: néhol az ingatlanár-robbanás már javában érzékelhető, néhol még nem tapasztalható komolyabb mozgás.

  • Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Átlagosan napi két órát töltenek közösségi oldalak előtt és az életük felét már online térben élik az úgynevezett Z generációhoz tartozó magyar fiatalok, akik már többet kommunikálnak az interneten, mint személyesen – ismertették egy friss kutatás eredményeit az M1 aktuális csatornán vasárnap.