2017. december 13., szerda
Luca, Otília

Életmód

Karrierépítés az online térben

A Facebook után a Twitter és a gyakorikerdesek.hu a legnépszerűbb felület, ha a pályakezdők online álláskereséséről, munkakereséssel kapcsolatos élményeiről és tapasztalatairól van szó – derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne közös, az Y és a Z generáció online álláskeresési szokásait vizsgáló kutatásából.

A kutatás apropója a METU október 19-i TEDx konferenciája, melynek központi kérdése, hogy vajon milyen tudásra lehet szükségünk ahhoz, hogy sikeresek legyünk a XXI. században. Míg az Y generáció (1980–1995 között születettek) elsősorban a Facebookon tájékozódik a karrierkezdéssel kapcsolatos kérdésekben, a Z generációnál (1996–2007 között születettek) megjelennek a YouTube- és Instagram-felületek, melyek üzemeltetésére már munkaként tekintenek a fiatalok. A fiatalabb generáció által generált vagy róluk szóló tartalmak aránya a kép- és videómegosztó oldalakon ugrásszerűen, 20-ról 42 százalékra nőtt az Y generációhoz képest. – A vloggerek, bloggerek és Instagram-sztárok megjelenésével egyre népszerűbb téma lett az online térben felépíthető karrier lehetősége. A Z generáció tagjai közül sokan már reális jövőképként tekintenek ezekre a szerepekre – mondta Major Szilvia, a METU KarrierCentrumának igazgatója. – A SentiOne-nal közös kutatásunk megmutatta, hogy a Hogyan legyek sikeres blogger, vlogger, Instagram-sztár? témakörben csak idén közel 2000 online bejegyzés született, elsősorban a YouTube és az Instagram felületein.


Kapcsolódó Cikkek