EUR: 326,05 Ft
CHF: 282,24 Ft
2018. június 25., hétfő
Vilmos

Életmód

Karrierépítés az online térben

A Facebook után a Twitter és a gyakorikerdesek.hu a legnépszerűbb felület, ha a pályakezdők online álláskereséséről, munkakereséssel kapcsolatos élményeiről és tapasztalatairól van szó – derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne közös, az Y és a Z generáció online álláskeresési szokásait vizsgáló kutatásából.

A kutatás apropója a METU október 19-i TEDx konferenciája, melynek központi kérdése, hogy vajon milyen tudásra lehet szükségünk ahhoz, hogy sikeresek legyünk a XXI. században. Míg az Y generáció (1980–1995 között születettek) elsősorban a Facebookon tájékozódik a karrierkezdéssel kapcsolatos kérdésekben, a Z generációnál (1996–2007 között születettek) megjelennek a YouTube- és Instagram-felületek, melyek üzemeltetésére már munkaként tekintenek a fiatalok. A fiatalabb generáció által generált vagy róluk szóló tartalmak aránya a kép- és videómegosztó oldalakon ugrásszerűen, 20-ról 42 százalékra nőtt az Y generációhoz képest. – A vloggerek, bloggerek és Instagram-sztárok megjelenésével egyre népszerűbb téma lett az online térben felépíthető karrier lehetősége. A Z generáció tagjai közül sokan már reális jövőképként tekintenek ezekre a szerepekre – mondta Major Szilvia, a METU KarrierCentrumának igazgatója. – A SentiOne-nal közös kutatásunk megmutatta, hogy a Hogyan legyek sikeres blogger, vlogger, Instagram-sztár? témakörben csak idén közel 2000 online bejegyzés született, elsősorban a YouTube és az Instagram felületein.


Kapcsolódó Cikkek

  • Létezik egészséges elhízás?

    Létezik egészséges elhízás?

    A metabolikus szindróma más elemeit nélkülöző elhízás akár még az egészséges kategóriába is sorolható néhány kuztatás szerint, ez az elképzelés azonban megdőlni látszik.

  • Bormustra a minőségi borfogyasztásért

    Bormustra a minőségi borfogyasztásért

    A hazai borkultúra fejlesztése, a minőségi borfogyasztás ösztönzése, közben egy izgalmas versenysorozat a borászok között. Egyebek mellett ezt kínálja ” A Magyar Bor Ünnepe 2018 – Tállya” című rendezvénysorozat, melynek záróeseményére októberben kerül sor a tállyai Mailloth-kastélyban.

  • A közösségi médiát használjuk hírforrásként

    A közösségi médiát használjuk hírforrásként

    Magyarországon a közösségi média lett az első számú hírforrás – áll a Reuters Institute nemrég közzétett, digitális hírfogyasztásról szóló 2018-as elemzésében, amely a YouGov 37 ország 74 ezer online hírolvasójának bevonásával készített felmérésén alapul.