EUR: 344,93 Ft
CHF: 319,50 Ft
2020. június 04., csütörtök
Bulcsú

Életmód

Tökös járgány, nem csak zsaruknak! Lokál-teszt: Suzuki Vitara 1,6 VVT

Amióta sokan a terepjárókat is csak crossovernek, vagy az elvetemültebbek SUV-nak hívják, valami elveszett ennek a szegmensnek a férfias varázsából. De ezt most a Suzuki visszahozta: az új Vitara egy tökös terepjáró. Pasis, kényelmes, és bírja a viszontagságokat.

A városi terepjárók kitalálása nem tett jót a minden úton közlekedő négykerekűek piacának. A terepjáróképességgel alig bíró négykerekűek miatt a valódi “dzsipek” hatalmasak és méregdrágák lettek. Ugyanakkor úgy tűnik, látszik fény az alagút végén, hiszen a Suzuki olyat lendített a Vitarán a modell megújításával, ami remélhetőleg az egész szegmenst lendületbe hozhatja.
Nos az új Vitara valódi terepjárós külsőt öltött, elnyújtott motorházával és nem túl magasra emelt tetőlemezével mégsem hat drabálisan, hanem elegáns, kecses formába álmodva sugároz valódi erőt. Még akkor is, ha valójában tényleg inkább crossover, mintsem sárdagasztásra való vas.
A városi terepjáró módit mégis igyekszik elhagyni. Nem kerekedtek le a formák, nem csökkent a tengelytáv, egy új Vitara tulajdonosát joggal önti el valami macsós érzés, ha beleül kedvencébe.
Persze egy-két évtizede még mindenki dobott volna egy hátast, ha azt hallja, hogy terepjárója motorja “minössze” 1,6 literes, de persze akkoriban ezzel a hengerűrtartalommal ekkora kasztniból aligha lehetett előcsalogatni 120 vágtázó paripa erejét.

Egyáltalán nem meglepő, hogy ebből a modellből alaposan bevásárolt a magyar rendőrség. Mert hát nézegethetjük az amerikai filmek elegáns Crown Victoriáit, magyar aszfaltra nem való limuzin a zsaru feneke alá. De a Vitara igen. Dinamikusan előrelendülő motorjával eséllyel veszi fel a versenyt egy menekülő autótolvajjal szemben, a 156 newtonméteres nyomaték segít a bűnüldözésben.
Sokan felróják az új Vitarának, hogy nem túl csendes. Hát, ízlés dolga. De ha rendőrautóban gondolkodunk, akkor a határozott hang még előny is lehet. És ha a szívemre teszem a kezem, be kell valljam: engem sem zavart, hogy néha felbőg. Van annak némi romantikája.
A belső tér pedig kikezdhetetlen. Elegáns, letisztult, nem túlcsicsázott – egyszóval: pasis. Persze ettől még nem beszéljük le róla a hölgyeket, mert – persze – a Suzukinál minden olyan kényelmi és biztonsági elektronikai berendezést belepakoltak, amitől szerethető és nagyon könnyen kezelhető jószágként viselkedik. De! Sok versenytársával ellentétben itt kikapcsolható az ESP, a a kipörgésgátló meg a sok új kütyü, hogy ha valaki ’80-as évekbeli vademberként szeretne autózni, az is jól érezze magát benne. Nekünk sikerült!

Kapcsolódó Cikkek

  • A személyes kapcsolat még nem protekció

    A munkaerőpiacon a személyes kapcsolatok mobilizálása nem egyenlő a protekcióval, nem egyenlő a mutyival – pedig sokan ezt gondolják. Baráth András elhelyezkedési tanácsadó segítségével összegyűjtöttük, hogyan lehet az álláskeresés során a személyes kapcsolataink kiaknázásávallehetőségekhez jutni?

  • Gyász és vigalom

    Gyász és vigalom

    Száz éve egy becstelen, aljas, velejéig igazságtalan békediktátumot írt alá két totálisan lényegtelen, jellegtelen “politikus”, Benárd Ágoston és Drasche-Lázár Alfréd.

  • Egye meg a test ragasztóját!

    Egye meg a test ragasztóját!

    A kollagén felelős azért, hogy a bőrünk ne száradjon ki, a körmeink ne törjenek le, az izmok növekedni tudjanak, és a csontok ne legyenek sérülékenyek. Gyakorlatilag ez a test ragasztója.

  • Az egészségmánia is betegség

    Az egészségmánia is betegség

    A túlzásba vitt vitaminok, táplálék-kiegészítők, a rengeteg edzés, orthorexia nervosa, ami gyakorlatilag egy evészavar-típus.