2019. június 20., csütörtök
Rafael

Életmód

Tökös járgány, nem csak zsaruknak! Lokál-teszt: Suzuki Vitara 1,6 VVT

Amióta sokan a terepjárókat is csak crossovernek, vagy az elvetemültebbek SUV-nak hívják, valami elveszett ennek a szegmensnek a férfias varázsából. De ezt most a Suzuki visszahozta: az új Vitara egy tökös terepjáró. Pasis, kényelmes, és bírja a viszontagságokat.

A városi terepjárók kitalálása nem tett jót a minden úton közlekedő négykerekűek piacának. A terepjáróképességgel alig bíró négykerekűek miatt a valódi “dzsipek” hatalmasak és méregdrágák lettek. Ugyanakkor úgy tűnik, látszik fény az alagút végén, hiszen a Suzuki olyat lendített a Vitarán a modell megújításával, ami remélhetőleg az egész szegmenst lendületbe hozhatja.
Nos az új Vitara valódi terepjárós külsőt öltött, elnyújtott motorházával és nem túl magasra emelt tetőlemezével mégsem hat drabálisan, hanem elegáns, kecses formába álmodva sugároz valódi erőt. Még akkor is, ha valójában tényleg inkább crossover, mintsem sárdagasztásra való vas.
A városi terepjáró módit mégis igyekszik elhagyni. Nem kerekedtek le a formák, nem csökkent a tengelytáv, egy új Vitara tulajdonosát joggal önti el valami macsós érzés, ha beleül kedvencébe.
Persze egy-két évtizede még mindenki dobott volna egy hátast, ha azt hallja, hogy terepjárója motorja “minössze” 1,6 literes, de persze akkoriban ezzel a hengerűrtartalommal ekkora kasztniból aligha lehetett előcsalogatni 120 vágtázó paripa erejét.

Egyáltalán nem meglepő, hogy ebből a modellből alaposan bevásárolt a magyar rendőrség. Mert hát nézegethetjük az amerikai filmek elegáns Crown Victoriáit, magyar aszfaltra nem való limuzin a zsaru feneke alá. De a Vitara igen. Dinamikusan előrelendülő motorjával eséllyel veszi fel a versenyt egy menekülő autótolvajjal szemben, a 156 newtonméteres nyomaték segít a bűnüldözésben.
Sokan felróják az új Vitarának, hogy nem túl csendes. Hát, ízlés dolga. De ha rendőrautóban gondolkodunk, akkor a határozott hang még előny is lehet. És ha a szívemre teszem a kezem, be kell valljam: engem sem zavart, hogy néha felbőg. Van annak némi romantikája.
A belső tér pedig kikezdhetetlen. Elegáns, letisztult, nem túlcsicsázott – egyszóval: pasis. Persze ettől még nem beszéljük le róla a hölgyeket, mert – persze – a Suzukinál minden olyan kényelmi és biztonsági elektronikai berendezést belepakoltak, amitől szerethető és nagyon könnyen kezelhető jószágként viselkedik. De! Sok versenytársával ellentétben itt kikapcsolható az ESP, a a kipörgésgátló meg a sok új kütyü, hogy ha valaki ’80-as évekbeli vademberként szeretne autózni, az is jól érezze magát benne. Nekünk sikerült!

Kapcsolódó Cikkek

  • Egy kis plusz és könnyebb a társkeresés

    Egy kis plusz és könnyebb a társkeresés

    Az elmagányosodás felé haladunk, pedig ennek nem kellene így lennie. Ideje, hogy végre a ducik is visszanyerjék önbizalmukat, és ne mondjanak le arról, hogy megtalálják életük szerelmét.

  • Így küzdhetjük le a műanyagfüggőséget

    Így küzdhetjük le a műanyagfüggőséget

    A műanyagok olyan mértékben átszőtték mindennapjainkat, hogy már észre sem vesszük őket. Kényelmes. Olcsó. Kikerülhetetlen. A szomorú igazság azonban az, hogy az általunk használt műanyagok több mint 70 százalékát nem hasznosítjuk újra, és nagy részük végül az óceánokban vagy folyókban végzi.

  • Dubaj drónnal és objektívvel

    Dubaj drónnal és objektívvel

    Dubairól elsőre sokaknak a luxus, a gazdagság és a fényűzés jut eszébe, na meg a gyönyörű kelet-európai lányok és az olajsejkek üzleti kapcsolata.

  • A folyóüledékben rengeteg a mikroműanyag

    A folyóüledékben rengeteg a mikroműanyag

    Sok mikroműanyag lehet a hazai folyók üledékében, ami a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) kutatói szerint jelentős környezeti kockázattal járhat – tájékoztatta a felsőoktatási intézmény közkapcsolati igazgatósága az MTI-t.