EUR: 321,34 Ft
CHF: 284,50 Ft
2019. január 17., csütörtök
Antal, Antónia

Belföld

A HVG megint vádaskodott, csúnyán belebukott

Egyre kínosabb dolgok történnek a HVG szerkesztőségének háza táján, ugyanis most egy olyan vádaskodó cikket hozott le a lap az egyik legnagyobb fapados légitársaságról, amelyben érintett saját tulajdonosuk, Szauer Péter is, azonban ezt elfelejtették megemlíteni. Az írással komoly problémák vannak, ugyanis az etikai mellélövések mellett valóságtartalma is igen kétséges – írja az Origo.

A 888.hu úgy tudja, hogy a névtelen írás mögött maga Szauer áll, ami annyit jelenthet, hogy a saját történetét írhatta meg úgy, mintha mással történt volna. A cikk olyan indulatokat váltott ki az olvasóknál, hogy a HVG csütörtökön délután azonnal össze is hívott egy rendkívüli szerkesztőségi értekezletet.


Az írás egyébként a Ryanair egyik budapesti járatáról szól, amire a felszállást megelőzően egy utaskísérő minősíthetetlen hangnemben beszélt az egyik utassal, majd amikor a sértett lánya ezt kikérte magának, rendőrökkel parancsolták le őket a fedélzetről.  A lap nem nevezte meg az érintetteket. Kínos dolog ez, ugyanis Szauer Péter HVG-tulajdonosról és lányáról, Szauer Juditról van szó.

Az eleve súlyos etikai kérdéseket vet fel, hogy mennyiben tekinthető objektívnek úgy egy írás, hogy az az újság tulajdonosának sérelmeiről szól, ráadásul mindezt azzal megfejelve, hogy ezt a nagyon fontos tényt elhallgatják a nyilvánosság elől. Ha ez nem lenne elég, akkor a botrányt még az is hizlalja, hogy egy olyan történettel akarták lejáratni Ryanairt, amely nagy valószínűséggel egy hatalmas hazugság.


Szauer Judit közösségi oldalán is megosztotta az állítólagos történetet, ám a nyilvános bejegyzés már elérhetetlen. Ennek oka az lehet, hogy több kommentelő is jelen volt konfliktusnál. Így hamar kiderülhetett, hogy Szauer beszámolója nem fedi a valóságot, ráadásul nem a légiutas-kísérő beszélt minősíthetetlenül, hanem a HVG tulajdonosának a lánya úgy, hogy ráadásul a stewardessnek volt igaza.

A legikozlekedes.hu információi szerint a stewardess csak azt kérte, hogy Szauerék tartsák be azokat a szabályokat, amiket mindenki másnak be kellett tartani. Az írás névtelenül jelent meg, ám a 888.hu úgy tudja, hogy maga Szauer Péter írta.

Később Nagy Iván Zsolt, a hvg.hu felelős szerkesztője a Kreatívnak beismerte, hogy valóban a kiadóvezető és családjának esetéről panaszkodtak, továbbá úgy tudni, hogy a Ryanair feljelentette az újságot félretájékoztatás miatt.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek

  • Figyelő: Szijjártó Péter lett az év embere

    Figyelő: Szijjártó Péter lett az év embere

    Szijjártó Pétert külgazdasági és külügyminisztert választotta a Figyelő a 2018-as Év emberének. A lap szerint a díjat azzal érdemelte ki a külügyminiszter, hogy ellentmondást nem tűrő kiállásának köszönhetően jelentősen nőtt Magyarország külpolitikai mozgástere.

  • Hadházy zokniján röhög a fél ország

    Hadházy zokniján röhög a fél ország

    Rekordsebességgel terjednek az interneten azok a fotók és rövid videók, amelyek megörökítették, hogyan szállta meg rendszeresé váló “tettestársával”, Szél Bernadettel az MTVA székházát ismét, de ezúttal közkinccsé tett lyukas zoknijában az ellenzéki performanszok állandó főszereplője, Hadházy Ákos független képviselő.

  • Munkamorál

    Munkamorál

    Nem szaladnék bele ebbe a túlóratörvény pofonba (ajtóba), de azért halkan megjegyzem: nem igazán értem, hogy mi itt a probléma.