EUR: 318,12 Ft
CHF: 280,77 Ft
2019. január 22., kedd
Artúr, Vince

Belföld

Magyarország és Budapest biztonságosabb, mint jó pár nyugati ország és város

Magyarország és Budapest jóval biztonságosabb, mint jó pár, terrorizmusnak kitett nyugati ország és nagyváros – mondta Tarlós István főpolgármester pénteken, a főváros napja alkalmából az Új Városháza dísztermében rendezett ünnepélyes díjátadón.

A városvezető beszédében kifejtette, Magyarország és Budapest eddig nem került a terroristák célkeresztjébe, a kormány és a városvezetés elszántsága alapján pedig itt nem is lesznek könnyen radikalizálható társadalmi csoportok.


A brit külügyminisztérium elemzése Magyarországot a tíz legbiztonságosabb turista célpont között tartja számon – mutatott rá Tarlós István. Hozzátette ugyanakkor, hogy “soha ne kiabáljuk el kedvezőbb sorsunkat, és soha ne legyünk elbizakodottak”.

“Reális veszélyekről van szó, amiket nem szabad alábecsülni, különösen pedig elbagatellizálni” – mondta a főpolgármester.


Tarlós István a főváros egyesítésének 144 évfordulója alkalmából tartott rendezvényen úgy fogalmazott, Budapest a magyar nemzet politikai, kulturális, kereskedelmi, ipari és közlekedési központja, ezáltal “behelyettesíthetetlen szíve” is.

Szólt arról is, hogy 2010-től “két évtizednyi megkérdőjelezhető szervezettséget, átláthatóságot, létező működési zavarokat, súrlódásokat” kellett leküzdeniük.

“Új szellemiséggel, új lendületet kellett adni a fővárosnak” – mondta, aláhúzva, azt a célt tűzték ki, hogy befejezik azokat a beruházásokat, amelyekkel hosszú ideje hitegették a budapestieket, akik egy élhetőbb, kellemesebb és biztonságosabb várost kaphatnak.

A főpolgármester az elmúlt hét év eredményeit sorolva elsőként említette a 4-es metró befejezését, amit szerinte négy év komoly erőfeszítései árán, az Európai Unió Csalás Elleni Hivatala (OLAF) szerint nem egy esetben szabálytalanul megkötött szerződések módosításával, a városnak tízmilliárd forintokat visszaszerezve tudtak megtenni.

Tarlós István felsorolását a Széll Kálmán tér felújításával, a budai fonódó villamos kialakításával, az 1-es és a 3-as villamos meghosszabbításával, illetve korszerűsítésével, a világ leghosszabb villamosának forgalomba helyezésével, a környezetkímélő, alacsony padlós buszok és felsővezeték nélküli trolik beszerzésével, valamint a főváros szinte száz százalékos csatornázásának megvalósításával folytatta.

A városvezető emlékeztetett a hároméves faültetési programra, amelynek eredményeként 10 ezer új fával gazdagodik a város, emellett szólt az állatkert és a Margitsziget fejlesztésének folytatásáról, továbbá több, a városrészekkel együttműködésben megvalósult kerületi városrehabalitációs programokról.

Tarlós István külön köszönetet mondott a kerületi polgármestereknek, úgy fogalmazva, hogy “legtöbbjük erősíti a sorsközösséget, együttműködő”. “Érdekes és egyelőre nehezen megmagyarázható kivétel ez alól a III. kerület, amely 2010 óta sok támogatást kapott a fővárostól, de valamilyen okból az óbudaik erről évek óta nem értesülhetnek a helyi újságból” – fejtette ki a főpolgármester, hozzátéve, a kerületben lakók ezután majd a főváros honlapjáról értesülhetnek minderről.

A kormánypárti politikus szerint a ciklus két legnagyobb beruházásban, a 3-as metró felújításában és a Csillaghegyi öblezet árvízvédelmében is sikerült előre lépniük.

Előbbiről szólva hangsúlyozta, a beruházás végén a budapestiek olyan metrót kapnak vissza, amely biztonságosan szállítja az utasokat a következő 25-30 évben. “Vannak persze ennek a felújításnak is esküdt ellenségei” – jegyezte meg, kitérve arra is, hogy lehetőségeikhez képest gondoskodnak a vonal akadálymentesítéséről. “A falig elmegyünk” – mondta, azt kérdezve, ha nem sikerül a teljes akadálymentesítés, akkor nem is kellene felújítani a 3-as metrót. “Amikor elődeink a 2-es metrót felújították a 8 mélyállomás közül összesen egybe építettek liftet, nálunk ez az arány lényegesen magasabb” – tette hozzá.

Tarlós István a Csillaghegyi öblözet árvízvédelmével kapcsolatban jelezte, a tiltakozók kedvéért újra kinyitották a szakmai vitát a parttal párhuzamos védekezésről. “Bár megkérdőjelezhető az indokoltsága, de a főváros újabb részletes összehasonlító szakvéleményt készíttet a Nánási út vonatkozásában is” – fejtette ki a főpolgármester, megjegyezve, a rendszerváltás óta nem volt még olyan projekt, amelyben ennél több vita volt.

Kapcsolódó Cikkek