EUR: 317,60 Ft
CHF: 280,86 Ft
2019. január 20., vasárnap
Fábián, Sebestyén

Életmód

Mekkora üzlet az ingatlanozás?

A válság elmúltával újra mintegy évi 150 ezer ingatlan cserél gazdát a hazai piacon, nem túlzás tehát összességében több ezer milliárdos piacról beszélni.

Ráadásul a fellendülés, a bővülés vége még nem látszik: csak tavaly 15 százalékkal nőttek a lakásárak, idén pedig akár újabb egytizedével. A növekvő tortából a tulajdonosokon kívül a beruházók hasítanak ki nagyobb részt, de a közvetítők is részesednek belőle.


– Ma jellemzően más iparágakban érdekelt vállalkozók, ügyvédi irodák, építőipari vállalkozások, értékbecslők vágnak bele a közvetítői szakmába, így bővítve a portfóliójukat, szolgáltatásaikat – ismerteti tapasztalatait dr. Szabó Márta, az OTP Ingatlanpont üzlet- és hálózatfejlesztésért felelős vezetője. – Ők azok, akik széles kapcsolati hálóval, vállalkozói szellemmel és anyagi tartalékkal is rendelkeznek ehhez.

Egy húszmilliós lakás árából akár két-három ingatlaniroda is nyitható, amivel a kezdeti befektetés már az üzletileg rövid távnak számító egy éven belül is profitot tud termelni. Ugyanakkor ez nem egy passzív jövedelemtermelő tevékenység. – Az ingatlanközvetítés megköveteli, hogy napi szinten megdolgozzon az ember a haszonért, ellentétben a klasszikus befektetési formákkal. De a jelenlegi hozamok mellett jóval nagyobb mértékű nyereség is elérhető – mondja dr. Szabó Márta. A tapasztalat azt mutatja, hogy egy iroda nyitásához 3–6 millió forint egyszeri befektetésre van szükség, valamint 10-12 üzletkötőre. A kezdeti költségek legnagyobb részét az irodahelyiség bérlése és felszerelése teszi ki. A szakember tapasztalatai szerint a döntéstől számított 1-2 hónapon belül a nulláról beindítható egy vállalkozás. Dr. Szabó Márta szerint az sem mindegy, milyen szakmai háttérrel, támogatással vág bele valaki az üzletbe: a hálózatos háttér kimutatható előnyt jelent a piacon. A bizalom is eleve nagyobb az ügyfelek és a munkatársak részéről egy ismert márka, egy stabil piaci szereplő irányában. Az új partnerek általában kész adatbázishoz, képzési rendszerhez, szervezett oktatáshoz jutnak – mondta el az OTP Ingatlanpont szakembere, aki hozzátette: a közvéleményben élő kép dacára ez egy komoly szakma, sőt hivatás: pszichológia, marketing, empátia, piacismeret egyaránt szükséges hozzá.


Kapcsolódó Cikkek

  • Bővül a MOL Limo-zóna

    Bővül a MOL Limo-zóna

    Ígéretéhez híven bővítette szolgáltatási területét Budapest legnagyobb közösségi autmegosztó szolgáltatása a MOL Limo. A MOL Limo az alig egy évvel ezelőtti indulás után néhány hónappal már 35 ezer felhasználóval dicsekedhetett, akik idén már a főváros 4 további részen élvezhetik a limózást.

  • Óvatosan az új évi absztinenciával!

    Óvatosan az új évi absztinenciával!

    A hosszú tél kritikus az alkoholproblémákkal és más szenvedélybetegséggel küzdők életében, a szakember mégis arra int: az újévi fogadalom miatti leszokás nem hatékőny, a függőknek segítségre van szükségük, akiknek pedig nincs ilyen gondjuk, azoknak fogadalom sem kell, legfeljebb kidobják a maradék piákat otthonról.

  • 5 dolog, amitől idén sem fogsz lefogyni

    5 dolog, amitől idén sem fogsz lefogyni

    Aki az év elején életmódváltásba kezd, és a fogyás szót beírja bármilyen keresőbe, fél perc alatt közel másfél millió találatot kaphat. A számtalan diéta, termék, étrend-kiegészítő és hirdetés között nehéz megtalálni a számunkra legmegfelelőbbet.