2018. október 17., szerda
Hedvig

Egyéb IV.kerület IX.kerület XIII.kerület

Van képe a metróról? Küldje el!

A megújuló Közlekedési Múzeum nagy hangsúlyt fektet az eltűnő közlekedési és ipari értékek megőrzésére és dokumentálására, így igyekszik a lehető leghatékonyabban feldolgozni a hármas metró jelenleg zajló felújítási munkálatait.

De nem csupán a jelen és a jövő, hanem a múlt is fontos, így az ismert internetes oldallal, a Fortepannal együttműködésben az elmúlt több mint negyven év emlékeit felelevenítve felhívást írnak ki.


– Az M3-as metróvonal jelenleg zajló felújítási munkálatai kapcsán úgy döntöttünk, mindent megteszünk annak érdekében, hogy a vonal építését, átadását és használatba vételét megörökítő felvételeket begyűjtsük és egyre növekvő, digitálisan is elérhető fotógyűjteményünk részeként bárki számára elérhetővé tegyük. Az ipari emlékek a szemünk láttára válnak a jövő történelmi relikviáivá, e pillanat megörökítésének a múzeum is részese kíván lenni, ezzel is hangsúlyozva az értékmentés fontosságát – mondta el Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója, aki hozzátette, a múzeum fontos feladatának tartja a gyűjteményeihez való nyílt hozzáférés biztosítását. – A Fortepannal közös cél szellemiségében a szakemberek célja a közlekedés- és ipartörténeti értékek tudományos igényességű bemutatása és a páratlan felvételek közkinccsé tétele. Várunk minden képet, amely az M3-as metró vonalán készült, a 70-es években kezdődött építési szakasztól egészen 1990-ig bezárólag.

Visszért a múlt: a régi beléptetőkapukhoz hasonlóakat építettek nemrég a Deák téri megállóhoz (Fotók: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Archívuma)

Mint azt Vitázy Dávid elmondta, képet – és ha valakinek kérdése van, azt is felteheti – bárki küldhet az [email protected] e-mail-címre.


A múzeum a beadott fotókat szakszerűen feldolgozza és biztonságosan megőrzi az utókor számára. Emellett, tervei szerint, az intézmény a felajánlott fotók közül közösségimédia-felületein, illetve honlapján is válogatást tesz majd közzé.

 

Egy kis történelem

Az M3-as építése 1970-ben kezdődött meg, a kész metróvonalat 1976. december 31-én adták át, ekkor a metró még csak a Deák Ferenc tér és a Nagyvárad tér között közlekedett, Kőbánya-Kispestig tartó meghosszabbításával csak 1980-ra készültek el. Végső, ma is teljes hosszán 1990 óta használhatjuk.

Kapcsolódó Cikkek

  • Urmánczy szobor a Daru-dombon

    Urmánczy szobor a Daru-dombon

    Felavatták az erdélyi származású Urmánczy Nándornak állított emlékművet a csepeli Daru-dombon.  A néhai országgyűlési képviselő társaival száz éve, 1918-ban alakította meg a Székely Nemzeti Tanácsot Erdély és Magyarország területi integritásának megőrzéséért, de a Védő Ligák Szövetségének alapítása is az ő nevéhez fűződik.

  • Korszerű betegfelvételi központ várja a csepelieket is

    Korszerű betegfelvételi központ várja a csepelieket is

    Mostantól korszerűsített és bővített betegfelvételi központ fogadja a Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház és Rendelőintézet épületébe érkezőket. A fekvő- és a járóbetegek felvételének szétválasztásával gyorsabb lesz a regisztráció, és csökken a várakozási idő.

  • Figyelemfelhívó séta a nők egészségéért

    Figyelemfelhívó séta a nők egészségéért

    A mellrák megelőzése érdekében a szűrővizsgálatok fontosságára igyekezett felhívni a figyelmet a Fagyöngy Egyesület, akik október első hétvégéjén idén is megrendezték a már hagoymányosnak nevezhető rózsaszín lufis sétájukat Veszprém belvárosában.