EUR: 321,76 Ft
CHF: 280,45 Ft
2018. október 17., szerda
Hedvig

Belföld

Az ügyfélszolgálatos mosolyai

Most, amikor kezdetét veszi az ezüst, bronz, vaskori, kőkorszaki, patina és nikkel vasárnapok őrülete – és majd a két ünnep közötti visszaváltási elmebaj -, akkor nagy szükség van az ügyfélszolgálatokon a teremtő nyugalomra.

Hogyan érhető el mindez? Erről a nagy kérdésről tanácskoztak a BKIK Ipari tagozatának szervezésében egy ügyfélszolgálati konferencián: a fókuszban a HR (Human Resource) azaz a humán erőforrás kockázatok és a neurotechnológia állt. Sikerességről és pozitivitásról esett szó. Ez azért több annál, minthogy az ügyfélszolgálati munkatárs kedvesen beszél-e a telefonba, vagy személyesen mosolygós-e.


Ennél jóval mélyebb ástak. Örömteli konklúzió, hogy végre a felelős munkáltató vállalatok is egyre inkább felismerik, hogy az üzleti folyamatokat veszélyeztető HR kockázatokkal mind gazdasági, mind minőségbiztosítási szempontból foglalkozni kell. Az üzleti folyamatokban az emberi erőforrások szerepe meghatározó, így a bekövetkező károk, és azok következményei a gazdasági eredményesség jelentős elmaradását okozzák. Mind ezek között a legfontosabb a szervezetet érintő pszichoszociális kockázatok elhárítása, ami egyéni munkavédelmi szempontból is jelentős, valamint az emberi alap- és szakmai kompetenciák együttes és rendszeres fejlesztése, illetve folyamatos szinten tartása. (Ez borzasztóan szakszerűen hangzik így, de a gyakorlatban e szaktudás ismerete nélkül is pontosan látjuk, hogy hol működik ez, és hol nem.) Ezek a legszembetűnőbben az ügyfélszolgálatokkal rendelkező vállalatoknál mutatkoznak meg. Ott ugyanis a munkatársak valódi értékmérőkként jelennek meg és vállalnak szerepet az ügyfél elégedettségében. A pozitivitás hiánya egészségromláshoz vezet, ami a vállalatnál anyagi veszteségben is mérhető. (Hogy a dolog egyik új aspektusát is megismerjük.)

Az is egyértelművé vált, hogy az egyéni stressz-terhelés, valamint a munkáltatói munkavégzéshez szükséges képességek és készségek fejlesztését a tartós eredményesség és hatékonyság érdekében már nem elegendő hagyományos szakmai tréningekkel időszakosan fejleszteni, hanem az emberi mentális és fizikai egészség területére is ki kell terjeszteni, illetőleg rendszeres megoldásokkal tartósan kiváló szinten is kell tartani. Ilyen megfontolásból egyre inkább teret hódít a neurotechnológia, és a pozitív idegtudományok modern fejlesztéseinek alkalmazása. Emellett fontosak a különféle aktív és passzív eszközök, a neurocoaching és neurotréningek módszeres és testreszabott alkalmazásai. (A neurochoaching elnevezés teljesítménynövelésre szolgáló személyes fejlesztő szakemberképzést takar. A neurotechnológiai eljárások, módszerek, eszközök pedig direkt hatással jótékonyan, mellékhatások nélkül, fájdalommentesen befolyásolják az emberi ideg és energiarendszert, és nem elégszenek meg a tünetek megszüntetésével, hanem a kiváltó okokkal, a gondolatokkal érzelmekkel is foglalkoznak.)


Egy szó mint száz: az ügyfélszolgálati munkatársak által tapasztalt munkavállalói élmény jelentős hatást gyakorol az ügyfél élményre. Hosszú távon csak azok az ügyfélszolgálati munkatársak tudnak valóban kiemelkedő kiszolgálást nyújtani az ügyfeleknek, akik jól érzik magukat a munkahelyükön, úgy érezhetik, hogy megbecsülik és értékelik a munkájukat.

Magyarul: ha mosolyuk természetes, akkor a cégüknél is minden rendben van, bizalommal fordulhatunk irányukba, de ha erőltetett, akkor…

Tanulságos nap volt, sok mindent átértékelt magában az ember.

És folytatja a rohanást a nikkel vasárnapokon…

Kapcsolódó Cikkek

  • Feljelentés a Jobbik gyanús pénzügyei miatt

    Feljelentés a Jobbik gyanús pénzügyei miatt

    Feljelentette pártját a Legfőbb Ügyészségen Szabó Balázs, a Jobbik volt szekszárdi alapszervezeti elnöke, mert szerinte csak az ő körzetükben mintegy 8-10 millió forintot fizettetett be a tagokkal a pártkasszába – gyanús körülmények között – a Jobbik elnöksége.

  • Elég a taxis hiénákból!

    Elég a taxis hiénákból!

    Már megint valami, ami rossz hírünket kelti a világban: a trükköző és elsősorban a külföldi vendégekre utazó taxis hiénák nemcsak az utasokat, hanem a szabályosan működő taxisokat is megkárosítják.

  • Elutasította a parlament Sorosék jelentését

    Elutasította a parlament Sorosék jelentését

    Megszavazta a parlament kedden a Magyarország szuverenitásának megvédéséről szóló, Soros-Sargentini jelentés elleni határozatot. Ez egyben fel is szólítja a kormányt, hogy ne engedjen a zsarolásnak, utasítsa vissza a Magyarországot ért valótlan vádakat, és jogi úton is lépjen fel a csalással elfogadott jelentéssel szemben.