2018. október 21., vasárnap
Orsolya

Egyéb Debrecen

Folytatódik a közlekedés fejlesztése

Az Új Főnix Terv közlekedésfejlesztési fejezetének részeként 53 közlekedési csomópont átalakítását jelentette be a város 2017-ben. Eddig 23 csomópont épült át, befejeződött a program egyik legfontosabb elemének, a belvárosi közlekedés átszervezésének – útpályát érintő – építési munkarésze. Papp László polgármester minden részletre kiterjedően tájékoztatta a sajtó munkatársait a program állásával kapcsolatban.

A Széchenyi–Kossuth–Faraktár utca, valamint a Szent Anna–Miklós utca egyirányúsítása november 28-án befejeződött. A következő napokban a tervezők és a kivitelezők figyelemmel kísérik az egyirányúsítás által érintett útszakaszok forgalmi viszonyait, és amennyiben szükséges, beavatkozásokat hajtanak végre a jelzőlámpák működését, összehangolását illetőn. Valamennyi új jelzőlámpás csomópont elkészült, a meglévőket átalakították. Hátralévő munka az egyes csomópontokban újonnan kijelölt vagy kijelölésre kerülő kerékpáros-átvezetéseknél a maszkcsere. A jelzőlámpás programok még nem véglegesek, a tervező és szakkivitelező folyamatosan egyeztet, és a finomhangolás jelenleg folyamatban van.


A rövid távú tapasztalatok azt mutatják, hogy további lámpahangolási beavatkozások szükségesek az egyirányústott utcák által közrezárt terület külső részein, ahol a forgalom be- és kilép az egyirányú „területre”. A most következő adventi időszakban egyébként is jelentkező városi többletforgalom nagy próbája lesz a forgalmi rendnek. Tiszta képet igazából a január fog mutatni. Ha a forgalomváltozás igényli, a szükséges beavatkozásokat elvégeztetik. A debreceni taxitársaságokkal történt egyeztetés után az a megállapodás született, hogy a taxik a forgalmi iránnyal megegyezően behajthatnak a buszsávba, de ellenkező irányba nem. Ennek részben az az oka, hogy az ellenkező irányú buszsávból csak akkor lesz zöld jelzés, ha busz egy speciális műszerrel jelzést ad a csomópontban. A taxik ilyen műszerrel nincsenek felszerelve.

Kapcsolódó Cikkek