EUR: 322,72 Ft
CHF: 281,44 Ft
2018. október 22., hétfő
Előd

Egyéb XVIII.kerület

Szingapúrban segítenek a magyar légiirányítók

A Smart Remote Tower, vagyis a repülőtéri légi forgalom intelligens távirányításának megvalósításában nyújt segítséget a HungaroControl a világ legjobbjának kijáró címet sorozatban ötször elnyerő szingapúri Changi repülőtér fejlesztéséhez.

A nemzetközi mércével is kimagasló innováció olyan élenjáró technológiát képvisel, amelynek révén a repülőtér egyszerre lesz képes kezelni a rohamosan növekvő légi forgalmat, valamint megfelelni az ezzel összefüggő repülésbiztonsági kihívásoknak.


A kerületi székhelyű HungaroControl idén novemberben, a közepes méretű és forgalmú repülőterek közül a világon elsőként, vezette be a helyszíntől független toronyirányítást a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Az éveken át tartó, világviszonylatban is kimagasló innováció iránt a magyar szolgáltató számos nemzetközi partnere részéről folyamatos az érdeklődés.

Élen a magyarok
( Fotó: Sáfár Tibor)

A Szingapúri Polgári Légi Közlekedési Hatóság (CAAS) delegációja az elmúlt hónapokban többször is járt Budapesten, hogy tanulmányozza a HungaroControl fejlesztését. A hatóság 2017 elején jelentette meg nemzetközi pályázatát, amelyben a Changi repülőtér optimalizálására, a Smart Tower-prototípus fejlesztésére és kivitelezésére keresett partnereket. A budapesti távoli irányítótorony novemberi átadása, illetve a HungaroControl és a CAAS közötti részletes szakmai eszmecsere után a szingapúri légi forgalmi szolgálat úgy döntött, hogy a Changi repülőteret a magyar modell alapján kívánja fejleszteni.


Többféle szimulációra is van lehetőség (fotó: Máté Krisztián)

HungaroControl közleményéből kiderül, hogy a szakemberek az úgynevezett validációs módszertan kialakításában működnek közre, amelynek során a testre szabott technológiai megoldást a környezethez és a követelményekhez illesztik. Részt vesznek a humán faktor értékelésében is, ennek során minimalizálják az emberi tényezőre vonatkozó kockázatokat, az irányító teljesítményére ható változásokat – stressz, helyzettudatosság, fáradtság – és azok elfogadhatóságát. A projekt megvalósítási szakasza 2018 januárjában kezdődik, és várhatóan 2019 végéig tart.

Címkék

Kapcsolódó Cikkek