EUR: 314,46 Ft
CHF: 278,66 Ft
2019. március 22., péntek
Beáta, Izolda, Lea

Tech

Többet neteztünk idén karácsonykor, mint tavaly ilyenkor

Folytatódott a mobilinternet-forgalom emelkedése karácsony három napján a tavalyi azonos időszakhoz képest, miközben az ünnepi hívások, SMS-ek és MMS-ek száma valamelyest csökkent a távközlési szolgáltatók tájékoztatása szerint.

A Vodafone 2017-es karácsonyi forgalmának elemzése szerint tavalyhoz képest csaknem 68 százalékkal több adatot használtak ügyfelei december 24-26-án, hasonlóan a tavalyi tendenciához, míg 2014-ez képest több mint háromszorosára nőtt az adathasználat.


Ugyanakkor az előző évekhez hasonlóan folytatódott az SMS-ek számának csökkenése – 24 százalékkal -, míg az MMS-küldéseké nagyjából változatlan maradt. A közlemény szerint összesen közel 5,3 millió szöveges üzenetet, több mint 100 ezer MMS-t és 9,5 millió hívást indítottak az ügyfelek 2017-ben a karácsonyi időszakban. A beszélgetések ugyan 7 százalékkal hosszabbak lettek, de számuk 2 százalékkal csökkent tavalyhoz képest.

A Magyar Telekom hasonló trendről számolt be, az idén megduplázódott a mobilinternet-forgalom a tavaly karácsonyi időszakhoz képest a távközlési szolgáltatónál.


Kiemelték, hogy a három ünnepnap közül 24-én mobilneteztek az ügyfelek a legkevesebbet, a forgalom napközbeni eloszlását nézve pedig az látszik, hogy aznap a mobilinternet-forgalom 20 és 21 óra között érte el a csúcsot.

Az internetes üzenetküldés mellett még mindig sokan választják a hagyományos SMS formátumot a jókívánságok eljuttatásához, bár számuk évente körülbelül 10 százalékkal csökken. Míg 2016-ben 6,9 millió telekomos küldött szöveges üzenetet az ünnepek alatt, addig az idén már csak 6,3 millió.

A Telenor tájékoztatása szerint ügyfelei a tavaly karácsonyi időszakhoz képest 30 százalékkal több, összesen 900 terabájt adatforgalmat generáltak. A távközlési cég december 25-én és 26-án 300 terabájtot adatforgalmat mért, amivel megdőlt a napi adatforgalmi rekord is a nem kampányidőszakban mért adatokhoz képest.

Közölték: az adatokból kiderül, hogy az ügyfelek elsősorban már az interneten keresztül üzennek egymásnak, hiszen a hanghívások és az SMS-küldések száma valamelyest csökkent.

Kapcsolódó Cikkek

  • Kína lesz a világ legnagyobb 5G mobil technológiai piaca

    Kína lesz a világ legnagyobb 5G mobil technológiai piaca

    Kína lesz 2025-re a világ legnagyobb ötödik generációs mobil távközlési piaca és mobil technológiai ökoszisztéma egyre növekvő arányban járul majd hozzá az ország bruttó hazai termékéhez a GSMA nemzetközi szakmai képviseleti szervezet pekingi konferenciáján bemutatott tanulmány szerint.

  • Újabb 1,5 milliárd euróra büntették a Google-t

    Újabb 1,5 milliárd euróra büntették a Google-t

    Újabb 1,49 milliárd euró (mintegy 466 milliárd forint) büntetést szabott ki a Google-re szerdán az Európai Bizottság, kimondva, hogy AdSense nevű hirdetési platformjával az amerikai internetes óriásvállalat megsértette a versenyszabályokat.

  • Az e-mail továbbra is az első számú fenyegetési irány

    Az e-mail továbbra is az első számú fenyegetési irány

    Az e-mail továbbra is az első számú fenyegetés marad, a legnagyobb kihívást pedig a felhasználók és munkavállalók biztonságtudata jelenti az információbiztonsági vezetők számára 2019-ben – állapította meg a Cisco legfrissebb globális kiberbiztonsági kutatása, amelyet csütörtökön Budapesten háttérbeszélgetésen mutattak be.