2018. október 24., szerda
Salamon

Egyéb Kecskemét

A KIP módszere a visszahúzódó gyerekeket is aktivizálja

Kiemelt minősítő oklevelet kapott a Béke Általános Iskola a Komplex Instrukciós Programban elért sikereiért. Az Amerikából érkezett módszer lényege, hogy a gyermekek számára csoportos foglalkozásokra épülő egyéni tehetséget gondozó órákat tartanak a pedagógusok.

A Béke Általános Iskola több mint egy éve csatlakozott a Komplex Instrukciós Programhoz (KIP). A módszer kiemelt célja, hogy azokat a gyerekeket is bevonja a közös munkába, akik visszahúzódóak, vagy a közösség háttérbe szorítja őket. Dr. K. Nagy Emese, a módszer hazai meghonosítója elmondta, 9 év kellett hozzá, hogy itthon is felfedezzék a KIP hatékonyságát. Jelenleg 88 iskola alkalmazza Magyarországon. A gyermekek nagyon élvezik az interaktív órákat, de a pedagógusok számára nagy feladat az átállás az új módszerre.


A visszahúzódó gyerekek is kibontakoztathatják a tehetségüket.

Mivel a tanórák több mint 10 százaléka a Komplex Instrukciós Program módszertana szerint zajlik és az egész tanári kar részt vesz a programban, így a napokban a Béke Általános Iskola átvehette a kiemelt minősítést igazoló oklevelet. Ez azt jelenti, hogy a gyermekek az elkövetkező 3 évben biztosak lehetnek benne, hogy tehetségüket egy szabadabb formában, az iskola falai között is kibontakoztathatják.

Kapcsolódó Cikkek