EUR: 322,74 Ft
CHF: 282,06 Ft
2018. október 18., csütörtök
Lukács

Belföld

Ezzel a hajómotorral tökéletesen hasíthat a vízen

Könnyű és stílusos kialakításával teremti meg a teljesítmény, a tolóerő, a gazdaságos üzemanyag-fogyasztás és a megbízható működés tökéletes egyensúlyát az idei düsseldorfi hajókiállításon bemutatott Suzuki új DF325A hajómotor.

A napi használatú, nagyobb méretű hajókhoz készült új motor – a 300 lóerő feletti teljesítményű négyütemű hajómotorok közül elsőként a világon – 91 RON oktánszámú üzemanyaggal is működik.


A csúcstechnológiájú, innovatív DF325A masszív, ám könnyen kezelhető, egyúttal sokoldalú külmotor – ideális választás nagyobb méretű hajókhoz, bármilyen feladatra.

Akárhol is használja tulajdonosa a hajót munkaeszközként vagy szabadidős célokra, a Suzuki kínálatának legújabb modellje tökéletes megoldás. Az új motor a nemrég bemutatott DF350A forradalmi technológiáival működik.


A Suzuki mérnökei olyan kompakt, könnyű hajómotor tervezésére törekedtek, amely maximális gazdaságos működés mellett kiváló teljesítményre képes.

Emellett az is céljaik között szerepelt, hogy a DF325A motort akár az alacsony (91 RON) oktánszámú üzemanyag is hajthassa, amely a Suzuki legendás megbízhatóságával párosulva lehetővé teszi, hogy a modellt sokféle nagyméretű hajóhoz használják a világ minden pontján. A hagyományos, egy hajócsavaros motoroknál a tolóerő mellett jelentős propellerhatás is fellép, amely energiaveszteséggel is járhat. A Suzuki mérnökei a forradalmi, két hajócsavaros technológiával ezt az elpazarolt energiát inkább aktív teljesítménnyé formálták.

A Suzuki mérnökei felismerték, hogy az alsó egység formája és hajócsavar-kialakítása nagy hatással van a teljesítményre. Az innovatív, ellentétes irányba forgó hajócsavarok nagyobb teljesítményt nyújtanak a víz alatt, és kisebb, hidrodinamikusabb hajtóműház kialakítását teszik lehetővé. Ezt úgy érik el, hogy a tolóerő egyenletesen oszlik el a hajócsavarok között, így alacsonyabb lesz az egy hajócsavarra jutó tolóerő, és csökkenteni lehet a hajtómű átmérőjét.

Az új három-három lapátos hajócsavarok hihetetlen gyorsulást és teljesítményt biztosítanak. A tesztek bizonyították, hogy ezzel a konfigurációval még jelentős terhelés és forgási sebesség mellett is kivételes gyorsaságot lehet elérni. A hajócsavar lapátjainak geometriai kialakítását is az új konfigurációhoz optimalizálták, amely minden fordulatszám-tartományban páratlan teljesítményt és gyorsulást nyújt. Ennek egyik legfőbb előnye a kivételes irány- és kanyarstabilitás, amit a motor úgy ér el, hogy a hajócsavarok egymással ellentétes irányban történő forgatásával egyenletessé teszik a fordulást.

 

Az új hajómotor fejlesztésekor a Suzukit az a meggyőződés vezérelte, hogy a hajósoknak többre van szükségük puszta lóerőnél. Bár a teljesítmény és a sebesség kétségkívül fontos szempontok, ebben a kategóriában már a hatékonyság, a megbízhatóság és a stabilitás az, ami igazán kimagasló termékké teszi a DF325A modellt a Suzuki négyütemű hajómotorjainak kínálatában.

Az üzemanyag befecskendezése kettős célt szolgál: porlasztja az üzemanyagot és hűti a hengert. A szükséges teljesítmény és hűtés biztosításához lényeges, hogy pontosan a megfelelő időpontban és szögben történjen a befecskendezés. A minden elemében új, dupla befecskendező rendkívüli pontossága hatékonyabb porlasztást és gazdaságosabb üzemanyag-felhasználást biztosít.

„A legújabb,  csúcstechnológiájú, nagy teljesítményű hajómotorok egytől-egyig nagy oktánszámú üzemanyaggal működnek. Tudomásunk szerint a 300 lóerősnél nagyobb teljesítményű hajómotorok kategóriájában nincs több olyan modell, amely a legtöbb piacon általános, 91 RON oktánszámú üzemanyagot használná. Ez a kereskedelmi szektorban is vonzó megoldássá teszi a DF325A hajómotort, amely a legmodernebb technológiákkal teszi tökéletessé a hajózási élményt” – nyilatkozta Yasuharu Osawa, a Suzuki Motor Corporation globális hajózási üzletágának vezetője.

Eddig ezeket a járgányokat tesztelte a Lokál:

Kapcsolódó Cikkek