EUR: 317,86 Ft
CHF: 280,82 Ft
2019. január 24., csütörtök
Timót

Belföld

Kiállításokat napol el a washingtoni múzeum az alkotókat ért vádak miatt

Történetében először két kiállítását is elnapolja bizonytalan időre a washingtoni National Gallery of Art az alkotókat ért molesztálási vádak miatt.

Az intézmény szóvivője, Anabeth Guthrie szerint Chuck Close amerikai festőművész kiállítása májusban, Thomas Roma amerikai fotográfusé pedig szeptemberben nyílt volna, ám az alkotókat ért vádak fényében “minden érintett fél egyetértett abban, hogy ez nem a megfelelő idő a tárlatok bemutatására”.


Mint hozzátette, a múzeum, amelynek gyűjteményében 53 Close-rajz, fotográfia, nyomat, kollázs és festmény, valamint Roma Come Sunday című sorozatának 87 nyomata szerepel, soha ezelőtt nem hozott még ilyen döntést.

Tavaly év végén több nő is azt nyilatkozta az amerikai sajtóban, hogy amikor felkereste Close-t a műhelyében, hogy modellt álljon neki, akkor a művész, aki gerincproblémája miatt tolószékbe kényszerült, azt kérte tőle, vetkőzzön le és kéretlen ajánlatokat, valamint félreérthetetlen megjegyzéseket tett neki.


Roma január elején intett búcsút a Columbia Egyetemnek, ahol tanított, miután számos korábbi, főleg az 1990-es évekbeli diákja állította, hogy annak idején szexuális ajánlatokat tett neki.

“A kiállítások elhalasztására vonatkozó döntés nem sokkal azután született meg, hogy értesültünk a körülményekről és konzultáltunk az alkotókkal” – mondta Guthrie, hangsúlyozva, hogy az intézmény mindezektől függetlenül “mindkét művész munkásságát nagyra becsüli”.

Close kiállítása egyelőre ugyan elmarad, de Fanny/Fingerpainting című 1985-ös alkotása, amelyet Guthrie a művész “egyik legnagyszerűbb festményének” nevezett, továbbra is látható lesz a múzeum állandó kiállításán. “Kortárs művészeti gyűjteményünk egyik fontos darabjaként ez a monumentális festmény – egy kis megszakítással – azóta része az állandó kiállításunknak, hogy 1987-ben hozzánk került” – mondta a szóvivő.

Egyelőre úgy tűnik, hogy más múzeumok sem távolítják el a kiállított Close-műveiket. A New York-i Metropolitan Művészeti Múzeumban Close Lucas I című alkotását (1986-1987), míg a Los Angeles-i Broad Múzeumban John című munkáját (1971-1972) vehetik szemügyre a látogatók. Mindkét múzeum több Close-alkotással is rendelkezik.

Kapcsolódó Cikkek

  • Századvég: Ellenőrizzék a nemzetek az EB-t

    Századvég: Ellenőrizzék a nemzetek az EB-t

    A közelmúltban az EU-t irányító Európai Bizottság rendkívüli  gondot fordított a tagállami költések ellenőrzésére, de hogy maga a Bizottság mire költi a tagállami befizetéseket, az a tagállamok számára egyáltalán nem transzparens. Ezért a Századvég Alapítvány kidolgozott egy javaslatot, amelynek célja egy uniós hivatal felállítása, amely valamennyi intézményi kiadás pénzügyi ellenőrzését végezné, hogy így biztosítsák: a Bizottság valóban az európai emberek javát szolgáló intézkedésekre költse a közös EU-s vagyont, ne ellentétes célokat szolgáló magánszemélyek és szervezetek kifizetőhelyeként működjön.

  • Brutális szkinhedvezér volt Sneider

    Brutális szkinhedvezér volt Sneider

    Újabb részletek láttak napvilágot abból a büntetőügyből, amely során a Jobbik mostani elnöke, Sneider Tamás a rendszerváltás idején szkinhed társaival agyba-főbe vert egy cigányembert és amiért 8 hónap felfüggesztett szabadságvesztésre ítélték.

  • Sikeres volt a nemzeti konzultáció

    Sikeres volt a nemzeti konzultáció

    A közelmúlt legsikeresebb nemzeti konzultációja zajlott 2017 év végén, a családok védelméről  szóló kérdőívet ugyanis 1,4 millióan töltötték ki, és minden kérdésnél 90 százalék fölötti volt az igen válaszok aránya.

  • Angyalkák a földön

    Angyalkák a földön

    Gondolta volna a fene, hogy a Magyar Kultúra Napja kapcsán angyalkák lepik el Rákosmentét.