EUR: 317,60 Ft
CHF: 280,86 Ft
2019. január 19., szombat
Sára, Márió

Tech

Mesterséges intelligenciát vezet be az ügyfélkiszolgálásban a KLM

A légitársaságok között elsőként a KLM mesterséges intelligenciával válaszolja meg az ügyfelek kérdéseit a Twitteren, a Messengeren és a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatásban.

A légitársaság pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a DigitalGenius céggel közösen hoztak létre automatizált válaszokat, amelyek általános, visszatérő ügyfélszolgálati kérdésekre képesek válaszolni emberi beavatkozás nélkül. Ennek köszönhetően az ügyfélszolgálati munkatársaknak több idejük jut a bonyolultabb ügyek kivizsgálására, és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra.


Jelenleg egy 250 fős ügyfélszolgálati csapat átlagban heti 30 000 beszélgetést folytat le. Jellemzően öt-hat kérdés merül fel a beszélgetés alatt, amelyeknek egy része a tapasztalatok alapján mesterséges intelligenciával is megválaszolható. Ezért vezették be a DigitalGenius-szal közösen a mesterséges intelligencia alapú szolgáltatást, amely a megkeresések felét tudja lefedni.

A rendszer tanul az ügyfélszolgálati munkatárs reakcióiból. A tesztidőszak alatt még egy ember döntötte el, hogy megfelelő-e a válasz, most viszont már önmaga is képes ezt eldönteni, ahogy azt is, hogy meg tudja-e válaszolni a feltett kérdést.

A Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM) 2009 óta több mint 25 millió rajongót és követőt szerzett a közösségi médiában. A vállalatot hetente több mint 130 000-en említik a különböző oldalakon, ebből 30 000 kérdés vagy észrevétel. Az ügyfélszolgálattól az utasok 9 nyelven (holland, angol, német, spanyol, portugál, francia, japán, kínai és koreai) kérdezhetnek.

Kapcsolódó Cikkek

  • A kriptovaluta-bányászati támadások az okosotthonokat is veszélyeztetik

    A kriptovaluta-bányászati támadások az okosotthonokat is veszélyeztetik

    Az idén tovább nő a fertőzött gépek segítségével, a felhasználó tudta és engedélye nélkül végzett (cryptojacking) kriptovaluta-bányászattal összefüggő támadások száma, miközben a kiberbűnözők okoseszközöket és otthoni okosmegoldásokat is felhasználnak majd a bányászfarmok építéséhez – derül ki az ESET IT-biztonsági vállalat 2019-es kiberbiztonsági előrejelzéséből.

  • Már mobilon is bejelenthető a baleseti kár

    Már mobilon is bejelenthető a baleseti kár

    Ha két autós koccant, eddig egymásra néztek: van magánál kárbejelentő? Mostantól erre nincs szükség, mert a Mabisz új mobilalkalmazásán keresztül mind a 13 magyarországi biztosítótársaság elfogadja az online-kárbejelentést.

  • Tűzijáték-mizéria: autóipari fejlesztés óvja meg a kutyákat a szilveszteri őrülettől

    Tűzijáték-mizéria: autóipari fejlesztés óvja meg a kutyákat a szilveszteri őrülettől

    Több tucatnyi megriadt kutya rohant ki a világból a szilveszteri tűzijátékok hanghatásai miatt, sokuk egyenesen a halálba. De hamarosan talán nem lesz minden óévbúcsúztatás legfőbb vitatémája az, kinek van több joga: az ünneplőknek a durrogtatáshoz, vagy az ebeknek az élethez, mert a Ford Edge-ben alkalmazott zajkioltó technológiát az autógyártó-óriás mérnökei beépítették egy kutyaházba – és működik.