2018. április 25., szerda
Márk

Belföld

Már a kisebb is tudja, amit a nagyok

Bár nagy valószínűséggel a legtöbb ember még mindig úgy gondol a Suzukira, mint a 90-es évek Ladájára, jó, ha tudják, mára már a kisebb modelljükben is megtalálható szinte minden, ami régen inkább csak a felső kategóriás kocsikban, vagy inkább csak az álmunkban létezett.

Az új Swift megörökölte a népszerű típus jellegzetes stílusát, de új elemeivel friss és naprakész külsőt öltött. Egy igazán színes egyéniséggé vált, ami az érzékekre is hat.


Mindent a sofőrért, akár ez is lehetne a szlogenje a “kisautónak”, aminek a műszerfalát is úgy tervezték meg,  hogy a vezető akár versenyzőnek is érezheti magát. A kormánykerék formája, a kényelmesen kialakított ülések és a sofőr felé “néző” középkonzol igazán sportosra sikerült.

A műszercsoport közepén elhelyezkedő, korszerű, 4,2 colos, színes információs kijelző pontos és könnyen áttekinthető adatokkal tájékoztatja a vezetőt a jármű viselkedéséről és működéséről. A kijelzőre többek között a motor teljesítménye és nyomatéka, gyorsulási erők és a pedálok használatát szemléltető ábrák is lehívhatók.


Bár alapból sem mondható nagyétkű járgánynak a Swift, a fejlesztők gondoskodtak arról, hogy ellenőrizhessük menet közben az aktuális üzemanyag-fogyasztást, amit összehasonlíthatunk a korábbi átlagfogyasztásokkal.

A szemléletes grafikon segítségével ellenőrizhetjük a gáz- és fékpedál pillanatnyi használatát.

A kényelmes vezetők pedig elég, ha az adaptív tempomattal beállítják a sebességet és az előttünk haladó járműtől tartott követési távolságot is, a Swift teszi a dolgát.

Bár a Suzukinak ez egy kisebb modellje, ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy ne férne el benne kényelmesen egy család, ha nyaralásra indul.

A kompakt karosszéria tágas belső teret rejt az utasok és csomagjaik számára, így még könnyebben űzheti kedvenc hobbijait, hiszen mindent magával vihet, amire csak szüksége van.

A praktikus és variálható csomagtartó többféle módon használható.

Megnövelt csomagtér
Az új Swift csomagtartója már alapesetben is 55 literrel nagyobb a korábbinál, a 265 literes raktérben minden csomagja elfér.

Egyszerűen bővíthető
Az osztottan dönthető hátsó támla előredöntésével úgy szállíthat hosszabb tárgyakat, hogy a hátsó ülésekről sem kell lemondania.

Határtalan kapacitás

A hátsó ülések előredöntésével a nagyobb szállítmányok sem jelentenek akadályt az egyszerűen pakolható raktér számára.

Persze a méretnek komoly előnye is van. Kompakt méretei és közvetlen kormányzása kezesen manőverezhetővé teszik a Swiftet a legszűkebb városi utcákban és parkolóhelyeken is. Kis helyen is képes megfordulni, a fordulókörének sugara ugyanis mindössze 4,8 méter.

Még a kocsiból való kiszállás utánra is gondoltak a fejlesztők, akik már ezt a típust is úgy alakították ki, hogy amikor a sofőr a távirányítóval kinyitja a zárakat, az autó fényei 10 másodpercig megvilágítják a kocsija felé vezető utat, hazaérkezve pedig kiszállás után további 10 másodpercig megvilágítják a bejárati ajtó felé tartó utat.

Az új Swiftben fejlett biztonsági technológiák – köztük a Suzukinál most először megjelenő megoldások – szolgálják a vezető és az utasok nyugalmát.

DSBS (kétérzékelős vészfékasszisztens) (GLX)
Menet közben a Swift két érzékelővel (kamerával és lézerérzékelővel) meghatározza, fennáll-e az ütközés veszélye az elöl haladó járművel vagy egy gyalogossal. Ütközésveszély esetén az autó a helyzettől függően különböző módokon reagálhat.

RBS (radaros vészfékasszisztens) (GL+)
Menet közben a Swift milliméteres hullámhosszú radarja észleli az elöl haladó járművet. Ütközésveszély esetén az autó a helyzettől függően különböző módokon reagálhat.

Távolsági fényszóró asszisztens(GLX)
40 km/h feletti haladás közben a távolsági fényszóró asszisztens más járművek észlelése esetén automatikusan lekapcsolja, majd visszakapcsolja a távolsági fényszórót.

Figyelmeztetés sávtartásra (GLX)
Miközben az autó 60 km/óránál nagyobb sebességgel halad, a rendszer meghatározza az úttest nyomvonalát, és hang- és fényjelzést ad ki, ha az autó a vezető fáradtsága miatt vagy egyéb okból imbolyog az úton. Szintén 60 km/óránál nagyobb sebességgel haladva a rendszer meghatározza az autó útvonalát, majd fényjelzéssel és a kormánykerék érezhető rezegtetésével figyelmezteti a vezetőt, ha irányjelző használata nélkül hagyta el a sávot.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek

  • Gál Kinga: Az EP menekültügyi eljárásra vonatkozó rendelettervezete veszélyezteti a déli határzár működését

    Gál Kinga: Az EP menekültügyi eljárásra vonatkozó rendelettervezete veszélyezteti a déli határzár működését

    Az Európai Parlament (EP) belügyi, állampolgári jogi és igazságügyi bizottságának (LIBE) szerdán bemutatott jogszabálytervezete egységesítené és kötelezővé tenné a menekültügyi eljárás lefolytatását az unió valamennyi tagállamában, amivel lehetetlenné tenné a menekültügyi eljárás tranzitzónákban történő lefolytatását, ezáltal jogilag veszélyeztetné a déli határzár működését – jelentette ki Gál Kinga fideszes EP-képviselő az MTI-hez eljuttatott közleményében szerdán.

  • Netanjahu levele Orbánnak: Partnerségünk a következő években erősödni fog

    Netanjahu levele Orbánnak: Partnerségünk a következő években erősödni fog

    Köszönetet mondott Izrael iránti állhatatos barátságáért és az elmúlt években kialakított szoros szövetségesi kapcsolatért Orbán Viktornak írt válaszlevelében Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, és sok sikert kívánt magyar kollégája újabb kormányzati ciklusára – tájékoztatta az MTI-t Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke szerdán.

  • Navracsics: Európában nem lehetnek másodosztályú fogyasztók

    Navracsics: Európában nem lehetnek másodosztályú fogyasztók

    Európában nem lehetnek másodosztályú fogyasztók, az élelmiszerek kettős minőségére megoldást kell találni, az ugyanis aláássa az állampolgárok bizalmát, és gyengíti a belső piacot – közölte Navracsics Tibor oktatásért, kultúráért, ifjúságért és sportért felelős uniós biztos egy szerdai brüsszeli konferencián.