EUR: 322,84 Ft
CHF: 282,26 Ft
2018. október 22., hétfő
Előd

Budapest

Romlott lelkek a Zárt tárgyalás című Sartre drámában

Egy igen érdekfeszítő drámával rukkol elő a Kazán István Kamaraszínház 2018 tavasz végén és további két előadáson a Fészek Művészklubban. Sartre drámája mindig aktuális, hiszen olyan lélektani tükröt állít a mindenkori ember elé, amely megfontolásra, odafigyelésre érdemes. Hiszen ki ne követne el bűnöket, visszaéléseket az életében, ám ezek a bűnök pedig, ha akarjuk ha nem, visszaköszönnek ránk.


– Az ismertetőben olvastam, haláluk után találkoznak, ezek a romlott lelkek!
Igen, mert ekkor már visszavonhatatlan, megváltozhatatlan az az élet, amit jól, rosszul megéltünk vagy éppen kiéltünk. Ahogy a Bibliában olvasható “És bevetik őket a tüzes kemenczébe: ott lészen sírás és fogcsikorgatás”. Sajnos az emberek többsége “nem megéli, hanem kiéli az életét”, tehát a bűneinkkel való szembesülés elkerülhetetlen, ez vagy egy betegség, vagy egy tragédia vagy saját életünk valamikori csődjén keresztül
köszön vissza, de akkor már sokszor késő – mondta a lokal.hu-nak Kriszt László, a darab dramaturg-rendezője.

– Mondana valamit a szereplőkről?
– Természetesen, Ripli Zsuzsanna vetette fel még tavaly hogy szívesen játszana egy kihívásokkal teli darabba. Évekkel ezelőtt már rendeztem őt a Pulóvergyűjtő című darabban, ami által kialakult köztünk egy emberi és szakmai barátság, és mivel nekem már az asztalomon (terveim közt volt) hevert Sartre ezen drámája, kézenfekvő volt, hogy ő játssza Inést. Ráadásul a főhős karaktere nagyszerű színészi kihívás elé állította a Zsuzsát, ő pedig éppen ezt szerette volna. Aztán Kálmán Henrietta (Estelle) és Bács Péter (Garcin) személyében, megtaláltuk a főszereplőket, hozzájuk csatlakozott egy kisebb szerepben Vég András (szobainas) akivel teljessé vált a darab szereplőgárdája. Ők lesznek azok a színészek, akik ezt az iszonyatosan nehéz írást, élővé teszik, emberközelbe hozzák, hiszen ez a mindenkori színház egyik csodája, hogy lehetővé teszi a nézőnek a szerepbeni karakterekkel való azonosulást, azok megértését,  vagy az elfogadását, vagy az elutasítását.

– Milyen szempontok alapján válogatta ki a színészeket?
– Mint már az előbb említettem, a Zsuzsa az egyértelmű volt, de a többieknél is azt néztem, hogy rendelkeznek e, a szerepbeni karakterjegyekkel, s ha igen, milyen fokon, illetve hogyan tudják az egyedi személyiségjegyeiket,
összeolvasztani a darab mondanivalójának megfelelően. Mert azt tudnunk kell, hogy a színész is a saját személyiségéből építkezik, az életben megélt érzelmeket, indulatokat reprodukálja egy adott  előadásban, művészi szinten.– Kik fognak még közreműködni az előadásban?
– Köszönöm hogy megkérdezte, hiszen azokat a kollégákat fogom megemlíteni, akiket a néző nem lát, pedig nélkülük semmilyen előadás nem jöhetne létre. A zenét The Piano Guys két száma adja, mint egy keretként,
a zenei szerkesztés az  L-Fly Music munkáját fogja dicsérni, az előadás világítás-fény ötlete és megvalósítása Mészáros Gábor munkája lesz. A fotók régi barátunk Telegdy István feladata lesz, a darab kamerafelvételét
és vágását, Kárer László fogja prezentálni, és ami új lesz ebben a stábban de a kamaraszínházunkba is, hogy csatlakozott hozzánk egy online marketing csapat, amelynek vezetője Ferencz Tamás, és hát a pozitív
kisugárzású média producer Bata Móni, akinek a profizmusa több mint lenyűgöző.– Hol tudnak további információhoz jutni azok, akiket érdekelni fog ez a darab?
– A legegyszerűbb felmenni a www.kazanistvankamaraszinhaz.hu oldalra,  ahol a darabbal kapcsolatos részleteket, érdekes információkat lehet megtalálni.

Kapcsolódó Cikkek